اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی خبر داد:

بهره‌برداری از کتابخانه شهرهای طبس و گزیک

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: در هفته کتاب بهره‌برداری از کتابخانه شهرهای مرزی طبس مسینا و گزیک آغاز می‌شود.

بهره‌برداری از کتابخانه شهرهای طبس و گزیک
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، محمد قریب ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان سرانه مطالعه کشوری را 76 دقیقه دانست و اظهار داشت: سرانه مطالعه در خراسان جنوبی 67 دقیقه است.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه مکانیزه کتابخانه استاد سعیدی مرکز استان نیازمند 35 میلیون تومان اعتبار است، ادامه داد: طرح مکانیزه کردن کتابخانه‌های استان تهیه و تنظیم شده است که در صورت تأمین اعتبار در آینده نزدیک این طرح اجرایی می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به وجود 310 هزار و 658 عنوان کتاب در کتابخانه‌های استان تصریح کرد: در حال حاضر 39 کتابخانه نهادی و مشارکتی در سطح خراسان جنوبی مشغول ارائه خدمات به 24 هزارنفر از اعضای خود هستند.
قریب از احداث کانون‌های قرآنی و ادبی در کتابخانه‌های استان از سال جاری خبر داد و اضافه کرد: سامانه کتابخانه‌های مجازی در استان راه‌اندازی شده و علاقمندان به مطالعه می‌توانند از طریق اینترنت به این سامانه دسترسی داشته و در مسابقات مربوطه شرکت کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بر تجهیز کتابخانه‌های استان تا پایان سال جاری به اینترنت پرسرعت تأکید کرد و افزود: کمبود فضاهای کتابخانه‌ها و نداشتن ساختمان استاندارد برای احداث کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها از مهم‌ترین مشکلات این نهاد در خراسان جنوبی به شمار می‌رود.
وی از کتاب به عنوان نردبان مطمئن رسیدن انسان به قله‌های شامخ کمال و فضیلت یاد کرد و افزود: کتاب همچون خورشید، فضای زندگی ما را روشن می‌کند و به همگان نور و شور و گرمای زندگی می‌بخشد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: کتاب دروازه‌ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و کتاب خوب یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری است و کسی که با این دنیا زیبا و زندگی بخش یعنی دنیا کتاب ارتباط ندارد بی‌شک از مهم‌ترین دستاورد انسانی و نیز از بیشترین معارف الهی و بشری محروم است.
وی رهایی انسان از زندان تاریک جهل را نخستین ثمره مطالعه دانست و تأکید کرد: انسانی که به طور  مستمر مطالعه می‌کند، گفتار او تنها به بیان نقایص و اشتباهات دیگران محدود نمی‌شود بلکه او می‌تواند  راه‌حل نیز ارائه کند و زمینه رهایی دیگران را از مشکلاتشان فراهم کند. 
قریب با بیان اینکه انسان به واسطه مطالعه، دانسته‌های خویش را روز به روز افزایش می‌دهد، اضافه کرد: میزان مطالعه، کتابخوانی، تعداد کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی نماد توسعه فرهنگی یک کشور است. 
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول