اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن؛

زنگ سرشماری در قزوین به صدا درآمد

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سراسر کشور و استان قزوین، زنگ سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت نمادین در یکی از مدارس قزوین به صدا درآمد.

زنگ سرشماری در قزوین به صدا درآمد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین پیش از ظهر امروز در مراسم ویژه آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن که به صورت نمادین در هنرستان مهرآوران برگزار شد، بیان کرد: بحث اطلاعات و آمار به عنوان پایه و اساس توسعه هر کشوری است و نمی‌توان برنامه‌ریزی بدون آمار و اطلاعات داشت به طوریکه در یک مدرسه به عنوان یک واحد کوچک اجتماعی اگر مدیر، اطلاعات و آمار از وضعیت مدرسه نداشته باشد، برنامه‌ریزی میسر نیست.
جعفر حبیبی ادامه داد: در مجموعه آموزش و پرورش نیز اگر اطلاعات و آمار صحیحی از مجموعه مدارس، دانش‌آموزان و کارکنان نباشد مدیریت، برنامه‌ریزی و آینده‌نگری ممکن نخواهد بود و توسعه آموزش و پرورش نیز با مشکل مواجه می‌شود.
وی افزود: در دنیا بحث آمار و اطلاعات به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه هر کشوری محسوب می‌شود و خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی در مسیر توسعه به عنوان کشوری که هر 10 سال مبادرت به آمارگیری می‌کرد این مدت زمان را تقلیل داده و هر پنج سال اقدام به آمارگیری می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: این اقدام در کشور ما نشان‌دهنده رشد و توسعه محسوب می‌شود زیرا برای برنامه‌ریزی نیاز به آمار و اطلاعات وجود دارد و فلسفه حضور ما در مدرسه نیز این است که برای نهادینه کردن هر طرح مهمی در کشور نیاز به فرهنگ‌سازی داریم و بهترین محل برای فرهنگ‌سازی مدرسه است.
وی تصریح کرد: شما دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده‌ساز و مدیران آینده جامعه باید در نهادینه کردن این موضوع اهتمام جدی داشته باشید و از همین‌رو نیز این مراسم به صورت نمادین در این مدرسه برگزار شده است تا در نهادینه کردن فرهنگ آمار و سرشماری بتوانیم در جامعه تلاش کنیم.
حبیبی خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که مدنظر ماست، نفوذ و ورود این جریان به داخل خانواده‌هاست و دانش‌آموزان به عنوان کسانی که نقش اساسی در اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها دارند باید در این راستا کمک کرده و این موضوع در خانواده‌ها نیز نهادینه شود و بهترین بستر این موضوع مدرسه است.
وی با اشاره به اهمیت سرشماری عمومی نفوس و مسکن اظهار کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن حرکت مهمی در کشور است تا هم شما دانش‌آموزان به اهمیت موضوع پی ببرید و هم این بحث در خانواده‌ها نهادینه شود تا با استفاده از آمار و اطلاعات برنامه‌ریزی دقیقی را داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: آمار و اطلاعات صحیحی در توسعه علمی موثر خواهد بود از این‌رو باید از خانواده‌ها درخواست کنیم که همکاری لازم را داشته باشند زیرا هرچه به اطلاعات صحیح دست یابیم در برنامه‌ریزی و آینده‌نگری جامعه بهتر و مناسب‌تر خواهد بود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول