اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی؛

زنگ سرشماری در خراسان جنوبی نواخته شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی زنگ سرشماری نفوس و مسکن در مدرسه راهنمایی معرفت شهرستان بیرجند نواخته شد.

زنگ سرشماری در خراسان جنوبی نواخته شد
 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید امینی صبح امروز در این آیین اظهار داشت: اگر بخواهیم ایران اسلامی بسازیم و آباد کنیم به طور قطع ارائه داده‌های صحیح در رده‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، جمعیتی و سایر داده‌ها مورد نیاز است.
وی تصریح کرد: لازمه یک برنامه‌ریزی صحیح اطلاعات به روز و صحیح است و باید با برنامه‌ریزی این اطلاعات در اختیار تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انجام سرشماری از سال 1335 به صورت یک قانون هر 10 سال یک بار در کشور اجرا می‌شد، افزود: سرشماری 90 نخستین سرشماری است که به فاصله پنج سال از سرشماری سال 85  برای به‌روز کردن آمار و اطلاعات لازم از دوم  تا 22 آبان‌ماه در تمامی کشور به مدت 21 روز اجرا می‌شود.
امینی ارائه پاسخ درست به سوالات ماموران سرشماری از سوی خانواده‌ها و کسانی که به مأموران پاسخ می‌دهند را ضروری دانست و افزود: برنامه‌ریزی که برای استان در نظر گرفته می‌شود در راستای همین اطلاعات دقیق افراد و خانواده‌ها به ماموران سرشماری است.
وی ادامه داد: باید با همکاری آحاد مردم امر مهم سرشماری را انجام دهیم بنابراین در راستای انجام سرشماری دقیق همکاری مردم رمز موفقیت است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اظهار داشت: امید است بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم تا مسائل و مشکلاتی که در استان وجود دارد با حضور هیئت دولت در استان بر طرف کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه بحث سرشماری و آمارگیری هر پنج سالی انجام می‌شود، گفت: خانواده‌ها باید با ماموران سرشماری همکاری لازم را داشته و معلمان نیز این امر را باید به دانش‌آموزان منتقل کنند.
حمیدرضا وردی ادامه داد: امروز کشور ما مسیر پیشرفت و ترقی خود را ادامه می‌دهد بنابراین در راستای ارائه اطلاعات و آمار دقیق بتوانیم مسیر پیشرفت و ترقی کشور را هموار کنیم.
در این مراسم از هشت دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان که در مسابقات نقاشی، نشریه دیواری و مقاله‌نویسی با موضوع سرشماری نفوس و مسکن مقام‌های برتر را کسب کرده بودند، تجلیل شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول