اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرگان:

حقی از افراد در سرشماری ضایع نمی‎شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرگان گفت: در سرشماری نفوس و مسکن، اطلاعات مردم به صورت محرمانه حفظ می‎شود و در این طرح حق و حقوقی از کسی ضایع نخواهد شد.

حقی از افراد در سرشماری ضایع نمی‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جعفر گرزین پیش از ظهر امروز در آیین برگزاری زنگ سرشماری نفوس و مسکن در دبیرستان واثقی شهرستان گرگان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: جمعیت گرگان ظرف 30 سال گذشته دو برابر شده، لذا باید بررسی شود در این میان با چه پدیده‎های اجتماعی روبه‌رو هستیم تا متناسب با نیازها برنامه‎ریزی شود.
وی با اشاره به افزایش نیازهای شهرستان گرگان تصریح کرد: افزایش خدمات‎دهی نیز با رشد جمعیت، بیشتر شده و در مقایسه‎ای می‎توان به این موضوع پی برد که در دوران هشت ساله اصلاحات تملک‎دارایی 15 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده، اما امسال در شرایطی که در تحریم نیز به سر می‎بریم تملک‎دارایی شهرستان گرگان به میزان 20 میلیارد تومان افزایش یافته است.
فرماندار شهرستان گرگان با بیان اینکه ما با اجرای این طرح می‎خواهیم فقط تصویر روشنی از نفوس و مسکن شهروندان را شناسایی کنیم، یادآور شد: به دست آوردن این آمار می‎تواند در آبادانی، فعالیت‎های عمرانی، اشتغال، فعالیت‎های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نقش مهمی ایفا می‎کند. 
گرزین با بیان اینکه امروز آمار، زبان مشترک ملت‎ها است، خاطرنشان کرد: اگر می‎خواهید در عرصه توسعه و پیشرفت نقشه راهبردی را برای آبادانی ایران اسلامی ترسیم کنیم نیازمند این هستیم که با آمار و اطلاعات درست در این عرصه گام برداریم.
فرماندار شهرستان گرگان یادآور شد: شهرستان گرگان با داشتن 418 هزار نفر جمعیت که حدود 100 هزار نفر روستایی و 300 هزار نفر شهری است عملا با جمعیت سه برابری روبه‌رو هستیم که این آمار و اطلاعات می‎تواند سندی باشد تا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در مقام دفاع برآیند.
گرزین با اشاره به اینکه در قانون هدفمندی یارانه‎ها 12 هزار نفر ثبت‎نام نکردند، متذکر شد: در این عدم همکاری شهروندان، خودشان متضرر خواهند شد چرا که برای خانواده‎ای که هیچگونه درآمدی ندارند پرداخت 500 هزار تومان رقم کمی نیست.
وی در پایان اذعان داشت: برای اینکه کشور را بسازیم و استعدادها را شناسایی کنیم آمار و اطلاعات یکی از اقدامات لازم و ضروری است. 
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول