اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای اسدآباد:

مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای اسدآباد 70 دانشجو می‌پذیرد

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای اسدآباد گفت: امسال مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای اسدآباد ظرفیت پذیرش 70 دانشجو را دارد.

مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای اسدآباد 70 دانشجو می‌پذیرد
یعقوب فشخورانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد اظهار داشت: در راستای ضرورت استفاده از امکانات موجود در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و برای ارتقای آموزش و تربیت دانشجویان دارای مهارت، ایجاد اشتغال پایدار، تأمین نیروی متخصص و تحصیل‌کرده مورد نیاز بازار کار مرکز آموزشی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای اسدآباد راه‌اندازی شده است.
وی افزود: این مرکز در رشته‌های جوشکاری و ریخته‌گری ذوب در مقطع کاردانی به شیوه پودمانی از طریق آزمون و دفترچه دانشجو می‌پذیرد.
مدیر اداره آموزش فنی و حرفه‌ای اسدآباد با اشاره به اینکه امسال مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای اسدآباد ظرفیت پذیرش 70 نفر دانشجو در دو رشته جوشکاری و ریخته‌گری ذوب را دارد، افزود: هم‌اکنون 32 کارآموز در این دو رشته در حال آموزش هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه مرکز تخصصی متالوژی و کشاورزی فنی و حرفه‌ای شهرستان با ایجاد دو کارگاه جوشکاری و ریخته‌گری به صورت غیر رسمی آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: این مرکز در زمینی به مساحت 12 هزار و 735 مترمربع و 3 هزار و 160 مترمربع زیربنا در یک طبقه در سال 86 ساخته شده است که به علت بدهکاری هزینه ساخت به مبلغ 300 میلیون تومان به پیمانکار به صورت غیر رسمی آغاز به کار کرده است.
فشخورانی با اشاره به اینکه تعداد هفت آموزشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت آزاد فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در این آموزشگاه‌ها آموزش 62 هزار و 980 نفر ساعت در شش ماه نخست سال جاری داشته‌ایم که 66 هزار و 700 نفرساعت آموزش دیده‌اند که تحقق نسبت به تعهد کار 106 درصد بوده است.
وی از رشد 112 درصدی تحقق آموزش نسبت به تعهد در بخش دولتی فنی و حرفه‌ای اسدآباد خبر داد و گفت: در شش ماه نخست امسال تعهد آموزش در بخش دولتی 253 هزار نفرساعت را داشته‌ایم که این رقم را به 283 هزار و 753 نفرساعت رسانده‌ایم.
مدیر آموزش فنی و حرفه‌ای اسدآباد با نارضایتی از استقبال کم مردم برای آموزش در رشته‌های مختلف عنوان کرد: متأسفانه استقبال آقایان از بانوان در روستاها کمتر است که نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتری دارد.
وی در پایان با انتقاد از عدم حمایت مسئولان شهرستانی و استانی و موازی‌کاری دستگاه‌های دولتی در زمینه واگذاری آموزش افراد به فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: این موازی‌کاری‌ها سبب کمرنگ شدن جایگاه آموزش فنی وحرفه‌ای می‌شود که می‌طلبد این مسئولان برای آموزش افراد اولویت را به فنی و حرفه‌ای بدهند چراکه آموزش در فنی و حرفه‌ای با کیفیت بیشتر و بهتر، افزایش مهارت و کسب گواهینامه مهارت برای آنان می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول