اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد:

راه‌اندازی مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران بافق پیگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گفت: برای راه‌اندازی مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران بافق برنامه‌ریزی و پیگیری‌های لازم انجام شده است.

راه‌اندازی مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران بافق پیگیری می‌شود
حبیب‌الله کارگر در حاشیه سفر به شهرستان بافق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق با تاکید بر ضرورت افزایش سطح آموزش‌های مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای استان یزد اظهار داشت: برای تربیت نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال همچنین شکوفایی و بالندگی استعدادهای موجود در جامعه به توسعه، گسترش و ارتقای آموزش نیاز است.
وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با شناخت استعدادها، کاربردی کردن آموزش‌ها و ارائه فنون و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و تربیت نیروی انسانی کارآمد و آگاه به تکنولوژی روز، روز به روز برای شکوفایی و بالندگی استان در تلاش است.
کارگر با اشاره به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان عنوان کرد: تاسیس و ایجاد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های مهارت‌های پیشرفته در دستور کار این اداره کل قرار دارد و برای گسترش و توسعه این آموزشگاه‌ها برنامه‌ریزی‌های مهمی صورت گرفته است.
وی این موسسات را بخشی مهم از پیکره سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: به زودی و تا پایان امسال در راستای توسعه آموزشگاه‌های آزاد، رشته‌های پیشرفته‌ای در سطح استان فعال و آموزش در این رشته‌ها آغاز خواهد شد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر 12 مرکز فنی و حرفه‌ای در استان یزد وجود دارد، افزود: این مراکز در طول سال بالغ بر 2میلیون نفر ساعت آموزش رایگان را به متقاضیان ارائه می‌کنند.
وی همچنین بر ضرورت توسعه مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت: اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان برای توسعه مشاغل خانگی برای مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای اختصاص یافته است.
کارگر خاطرنشان کرد: آموزش دیدگان رشته‌های فنی، خدماتی و صنعتی می‌توانند با مراجعه به سایت مشاغل خانگی و اطلاع از شرایط و ضوابط در صورت دارا بودن شرایط از این اعتبارات استفاده کنند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد همچنین با اشاره به نحوه برگزاری آزمون ادواری در مراکز فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: به منظور تعیین صلاحیت فنی متقاضیان اخذ کارت مهارت، آزمون ادواری به صورت همسان در کشور اجرا خواهد شد.
وی گفت: در راستای توسعه دولت الکترونیک و همسان‌سازی آزمون و ایجاد وحدت رویه آزمون‌های فنی و حرفه‌ای، این آزمون‌ها به صورت ادواری در سراسر کشور انجام خواهد شد.
کارگر افزود: متقاضیان می‌توانند برای اخذ مدرک، بدون شرکت در کلاس‌های آموزشی به سایت www.advari.irantvto.ir مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام و اخذ آزمون عملی و تئوری موفق به دریافت مدرک شوند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان که در بافق برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست در مورد اخذ مجوز دانشگاه علمی و کاربردی شهرستان بافق همچنین صدور مجوز مشاغل خانگی در بافق و تاسیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بافق برنامه‌ریزی شد.
وی یادآور شد: برای احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بافق به اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان نیاز است که با همکاری فرمانداری این شهرستان این امر تحقق خواهد یافت.
به گزارش فارس، صبح امروز جلسه‌ای با حضور رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در محل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بافق تشکیل شد.
در این جلسه رؤسای مراکز فنی و حرفه‌ای استان یزد برای ارتقای سطح آموزش مراکز خود و توسعه مهارت‌ها و تجهیز مراکز و ... برنامه‌ریزی کردند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول