اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فنی و حرفه‌ای سیستان‌و بلوچستان خبر داد:

آموزش بیش از 20 رشته فنی و حرفه‌ای در زندان‌های سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از 20 رشته فنی و حرفه‌ای در زندان‌های سیستان ‌و بلوچستان آموزش داده شده است.

آموزش بیش از 20 رشته فنی و حرفه‌ای در زندان‌های سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های سیستان و بلوچستان، محمد جهانتیغی در نشست مدیران فنی ‌و حرفه‌ای و زندان‌های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در زمینه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان در زندان‌ها نگرشی فراتر از ارائه صرف و کلاسیک آموزش‌های فنی و مهارتی وجود دارد که همان ضرورت اصلاح و بازسازی مددجویان است.
وی افزود: در این راستا در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان جدا از مربیان متخصص از مربیان علاقه‌مند و با انگیزه و دارای بینش اصلاح محور استفاده می‌شود زیرا با دید و نگرش اصلاح و تربیت مددجویان ما شاهد عدم بازگشت مجدد مددجویان به زندان‌ها خواهیم بود. 
مدیر کل فنی و حرفه‌ای سیستان‌و بلوچستان گفت: با نگرش و رسالت جهادی زمینه توسعه و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم سازی استانداردهای روز آموزش مهارت آموزی در زندان‌ها ایجاد می‌شود.
جهانتیغی بیان کرد: مددجویان پس از آزادی از زندان با فراگیری آموزش‌های عملی و مهارت‌های فنی می‌توانند معیشت خانواده خویش را با راه‌اندازی کسب و شغل آبرومند تأمین کنند.
مدیرکل زندان‌های سیستان‌وبلوچستان نیز با قدردانی از مساعدت و همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای این استان در زمینه ایجاد و توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها گفت: در جامعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مردم نقش کلیدی و کاربردی داشته و ارائه این آموزش‌ها مبین و نشانگر تلفیق علم با عمل بوده است.
علیرضا بابایی افزود: ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها با استقبال مطلوب مددجویان همراه شده که این امر ضرورت توسعه و گسترش دوره‌های آموزشی و فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها را افزایش می‌دهد.  
بابایی با بیان اینکه اشتغالزایی و مهارت‌های فنی مؤثرترین فرآیند آموزشی در برای اصلاح رفتار مددجویان در زندان‌ها است، تصریح کرد: در چرخه اصلاح و تربیت، اشتغالزایی و حرفه‌آموزی مؤثرترین فرایند آموزشی در زندان‌ها هست و ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی به مددجویان مکمل آموزش‌های مهارت‌های اساسی زندگی به ایشان است و در زندان‌ها مددجویان همزمان مهارت‌های اساسی زندگی و فنی و حرفه‌ای را برای بازگشت سالم به جامعه فرا می‌گیرند.
مدیرکل زندان‌های سیستان و‌بلوچستان نهادینه شدن فرهنگ کار و اشتغال را بزرگ‌ترین عامل پیشگیری از بروز جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه توصیف کرد و گفت: در مقابله با جنگ نرم و حفظ کیان خانواده در جامعه باید فرهنگ کار و اشتغال نهادینه شود و گسترش فرهنگ کار و اشتغال بزرگ‌ترین عامل پیشگیری از بروز جرایم و تخلفات اجتماعی و کنترل آسیب‌های اجتماعی در جامعه است. 
وی ادامه داد: در زندان‌ها بهترین و کاربردی‌ترین مسیر برای اصلاح و تربیت و ایجاد انگیزه و امید به مددجویان برای زندگی آبرومند پس از آزادی از زندان ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به آنها است.  
بابایی بیان کرد: مددجویان با فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها دارای دید و بینش مثبتی در راستای اصلاح و بازسازی خود و همچنین امیدوار به راه‌اندازی شغل پایدار پس از آزادی از زندان شده و رسالت بسترسازی بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه و خانواده نهادینه می‌شود. 
‌بابایی با اشاره به جایگاه کار و ضرورت کسب روزی حلال در فرهنگ دینی تصریح کرد: تلاش در کسب روزی حلال و کار در فرهنگ دینی مسلمانان از جایگاه بسیار با ارزشی برخوردار هست و لازم است در این راستا توسعه و گسترش آموزش‌های فنی و مهارتی در زندان‌ها را با بینش  ارزشی ارزیابی و علاوه بر نگرش اقتصادی و اجتماعی به این عرصه  توجه ویژه کرد. 
در نشست مدیران زندان‌ها و فنی و حرفه‌ای سیستان‌و‌بلوچستان کیفی‌سازی آموزش‌های فنی و مهارتی مددجویان مورد تاکید قرار گرفت و تصمیم‌گیری شد با هدف تسریع و توسعه و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان کارگروه و ستاد اجرایی مشترک متشکل از کارشناسان اشتغال آموزی دو اداره کل تشکیل شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول