اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خبر داد:

اختصاص سالانه 6 میلیارد تومان به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از اختصاص سالانه 6 میلیارد تومان اعتبار به مهارت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

اختصاص سالانه 6 میلیارد تومان به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا ابراهیمی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال جاری میزان تعهد ایجاد اشتغال فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی یک‌هزار نفر بوده است.
وی افزود: از این تعداد برای 400 نفر پرونده وصولی مشاغل خانگی و برای حدود 200 نفر پرونده صادر و آماده ارسال به بانک برای تأمین اعتبار است.
سرپرست سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خبر داد: ارتقای 10 رتبه‌ای ایران در سال 2011 پیامد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مناسب در کشور است.
ابراهیمی با اشاره به رتبه سوم ایران در بین 51 کشور در رشته فناوری اطلاعات و کسب پنج دیپلم افتخار در رشته‌های جواهرسازی، جوشکاری، رباتیک، طراحی وب و کاربرد تجاری نرم‌افزارها در سال 2011 را افتخارات جهانی ایران عنوان کرد.
وی تعداد پایگاه‌های سیار روستایی آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی را 14 مورد عنوان کرد و اذعان داشت: به دلیل عدم وجود کافی کارآموزان در روستاها امکان ساخت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای وجود ندارد.
سرپرست فنی ‌و حرفه‌ای خراسان جنوبی از راه اندازی دو رشته جدید آموزشی تعمیر ماشین‌های اداری و تعمیر آسانسور برقی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی تا پایان سال جاری خبر داد.
ابراهیمی گفت: با اعتبارات دولت در بخش مهارت‌آموزی تلاش‌های مهمی در مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای برای استفاده تمامی افراد جامعه انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بیکاری گذشته از دغدغه دولت و خانواده‌ها سبب ایجاد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود، افزود: اطلاع‌رسانی صحیح از آموزشی‌های فنی و حرفه‌ای از اصول اصلی گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه است.
سرپرست فنی ‌و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اداره آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از میزان دو برابری متوسط کشوری به لحاظ زیر ساخت‌های آموزشی برخوردار است، تصریح کرد: در حال حاضر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در دو بخش آموزشگاه‌های دولتی و غیردولتی انجام می‌شود.
ابراهیمی با اشاره به اینکه 110 مرکز غیر دولتی در بدنه مراکز دولتی و به امر مهارت آموزشی مشغول هستند، ادامه داد: حدود 2 میلیون نفر ساعت در مراکز دولتی و یک میلیون نفر ساعت در مراکز غیردولتی در سال آموزش انجام می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول