اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم مطرح کرد؛

ارائه آموزش‌های نوین برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: به دلیل رشد روز افزون آمار مرگ و میر به علت بیمارهای قلبی- عروقی باید با ارائه آموزش و اتخاذ راهکارهای اجرایی از بروز این بیماری پیشگیری کنیم.

ارائه آموزش‌های نوین برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری شنبه شب در نشست شورای سلامت دیلم اظهار داشت: آموزش به پرسنل ادارات شهرستان، بررسی تعیین محل مناسب برای تهیه میان وعده دانش آموزان و اختصاص درصدی از بودجه جاری ادارات به امر ورزش از جمله این راهکارهای مقابله با بیماری‌های قلبی- عروقی است.
وی تصریح کرد: پیاده‌روی ویژه کارکنان ادارات به صورت ماهیانه، ممنوعیت استفاده از دخانیات در محیط‌های اداری، معرفی کارکنان و بازنشستگان بالای60 سال ادارات برای انجام مراقبت‌های اولیه بهداشتی به شبکه بهداشت، کوهنوردی ویژه تمام پرسنل اداری و حذف آبمیوه از پذیرایی جلسات ادارات شهرستان نیز از دیگر راهکارهای پیشگیری از این بیماری است.
دبیر نشست شورای سلامت دیلم، به ضرورت انجام چکاب‌های سالیانه پرسنل ادارات اشاره کرد و اظهار داشت: طرح تن‌سنجی، اندازه‌گیری فشار خون و انجام مشاوره در ادارات شهرستان از این پس با همکاری مسئولان و کارکنان ادارات اجرا می‌شود.
وی افزود: اداره مخابرات نخستین اداره‌ای بود که این طرح با حضور کارشناسان شبکه بهداشت در آن اجرا و با استقبال خوب پرسنل مواجه شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم از مسئولان ادارات خواست که با معرفی رابط آموزشی به شبکه برای گذراندن آموزش‌های تخصصی و آموزش پرسنل آن اداره گامی در برای افزایش آگاهی‌های بهداشتی یرسنل بردارند.
بخشدار مرکزی دیلم نیز در این نشست گفت: شعار امسال روز جهانی قلب "قلبی سالم، خانه‌ای سالم،دنیای سالم" شعار خوبی است که اگر به آن عمل کنیم قلب و روانی سالم و در نتیجه خانه و دنیایی سالم داریم.
سیدحسن میرجهانمردی افزود: با توجه به شیوع سریع و همه‌گیری بیماری‌های اسهالی لازم است نظارت‌ها و تدابیر لازم قبل از گسترده شدن این بیماری‌ها اتخاذ شود.
میرجهانمردی اضافه کرد: مدرسه به دلیل اینکه یک محیط اجتماعی است در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های اسهالی و روده‌ای است و مسئولان آموزش و پرورش باید مراقب رعایت بهداشت فردی دانش‌آموزان و بهداشت محیط مدرسه باشند.
در ادامه این نشست کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها، کارشناس بیماری‌های غیرواگیر و کارشناس تغذیه شبکه بهداشت مطالب آموزشی در ارتباط با بیماری التور، بیماری‌های قلبی- عروقی و چاقی ارائه کردند.        
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول