اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کنگره بین‌المللی بیماری‌های عروق کرونر:

سن ابتلای بیماری‌های قلبی در ایران پائین ‌آمده است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی بیماری‌های عروق کرنر گفت: سن ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در ایران نسبت به گذشته بسیار پایین آمده است.

سن ابتلای بیماری‌های قلبی در ایران پائین ‌آمده است
به گزارش فارس از مشهد، محمد محمدی ظهر امروز در کنگره سه روزه بین‌المللی بیماری‌های عروق کرنر که توسط بیمارستان قلب و عروق جواد‌الائمه و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه لووند سوئد برگزار شد، اظهار داشت: شایع‌ترین علت مرگ و میر در تمام دنیا مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است و این مسئله در ایران نیز بسیار جلب توجه می‌کند.
وی افزود: سن ابتلا به بیماری‌ها و مشکلات قلبی عروقی 10 سال از متوسط جهانی آن کمتر است و نزدیک به دهه‌ 30 و 40 شده است.
رئیس بخش آموزش و تحقیقات بیمارستان خیریه جوادالائمه مشهد افزود: به همین خاطر برگزاری چنین کنگره‌هایی و تحقیقات در زمینه‌های علمی، می‌تواند در بحث پیشگیری و اطلاع و آگاهی بخشی در سطح جامعه چه در بخش علمی و چه در میان مردم ثمر بخش باشد.
دبیر اجرایی برگزاری کنگره بین‌المللی عروق کرنر ضمن تقدیر ویژه از مدیرعامل بیمارستان خیریه جوادالائمه گفت: این بیمارستان از سال 1379 شروع بکار کرده و از همان بدو تأسیس واحدی به نام آموزش و تحقیقات در آنجا تشکیل شد و بخشی از درآمد این بیمارستان در راستای انجام تحقیقات و فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی به این بخش واگذار شد.
این متخصص قلب و عروق افزود: ایجاد یک چنین مرکز تحقیقاتی و برگزاری این کنگره بین‌المللی در کنار کارهای درمانی کاملاً پیشرفته توسط یک بیمارستان خیریه که هیچ کمک مالی دولتی ندارد، در ایران بسیار کم نظیر است.
رئیس بخش آموزش و تحقیقات بیمارستان جوادالائمه مشهد اظهار داشت: امیدواریم انجام چنین تحقیقات و برگزاری سمینارهایی از این دست بتواند به آگاهی بخشی اجتماعی در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین انجام پژوهش‌های کاربردی بیشتر کمک کند تا شاهد هرچه کمتر شدن تعداد مبتلایان به مشکلات قلبی و عروقی در کشور باشیم.
کنگره بین‌المللی بیماری‌های عروق کرنر طی سه روز در دو نوبت صبح و بعدازظهر در محل بیمارستان خیریه جوادالائمه مشهد با حضور مهمانان و اساتیدی از کشورهای آلمان، آمریکا، سوئد و امارات متحده عربی برگزار می‌شود.
طی برگزاری این کنگره بین‌المللی، پخش زنده عمل قلب از اتاق عمل همین بیمارستان، معرفی روش‌های جدید عمل قلب باز مانند روش EVH (برداشت رگ از داخل پا به وسیله یک دستگاه جدید بدون شکافتن پا) و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی- تخصصی نیز انجام می‌شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول