اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اصلاح عوامل بیماری؛

80 درصد بیماری‌های قلبی قابل پیشگیری است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 80 درصد مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی با اصلاح عوامل بیماری قابل پیشگیری است.

80 درصد بیماری‌های قلبی قابل پیشگیری است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس اطمینان ظهر امروز در همایش روز جهانی قلب با اشاره به بروز بیماری‌هایی مانند سکته قلبی، مشکلات ریوی، کم‌کاری کلیه و آسیب‌های چشمی ناشی از فشار خون بالا اظهار داشت: افزایش سن، چاقی و اضافه وزن، استعمال دخانیات مانند سیگار، کم تحرکی، استرس زیاد و استفاده از الکل از عوامل افزایش فشار خون در افراد است.  
وی وجود فشار خون در افراد را لازم عنوان کرد و بیان داشت: اگر این فشار خون از حد اعتدال خارج شود، برای قلب مضر است.
اطمینان افزود: فشار خون با میزان 13 روی 8 به عنوان علامت خطر محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: کنترل فشار خون در گرو تغییر در نحوه زندگی افراد جامعه مانند ورزش و تغذیه است.
فاطمه کریمی‌افشار متخصص طب ورزشی نیز در این همایش گفت: 80 درصد مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی با اصلاح عوامل بیماری قابل پیشگیری است.
وی با تأکید بر کنترل وزن افزود: بر اساس استانداردهای جهانی اندازه دور شکم به عنوان عامل بیماری شناخته می‌شود و در این استانداردها دور شکم آقایان 100 و خانم‌ها 90 عنوان شده است.  
کریمی‌افشار تصریح کرد: بر اساس تحقیقات و پژوهش‌هایی که در ایران در زمینه دور شکم انجام شده این اندازه برای زنان و مردان ایرانی 92 عنوان شده است.  
وی گفت: این متخصص طب ورزشی همچنین مناسب‌ترین ورزش برای ارتقای سطح سلامت و آمادگی قلبی و ریوی را انجام ورزش‌های هوازی عنوان کرد.   
کرمی‌افشار اظهار داشت: این نوع ورزش برای افراد 18 تا 65 سال توصیه شده که باید حداقل پنج روز در طول هفته و به مدت 30 دقیقه با شدت متوسط انجام شود.   
مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و متخصص آموزش بهداشت و سلامت نیز در این همایش گفت: رفتار و محیط از عوامل تعیین کننده مرگ و میر است.
سید وحید طباطبایی افزود: برای تغییر رفتارهای نامناسب در زمینه سلامت باید نگرش افراد نیز در ارتباط با آن موضوع تغییر کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول