اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر عملی کنگره بین‌المللی قلب:

بیماری‌های قلبی عامل 25 درصد مرگ‌ها در جهان است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی کنگره بین‌المللی دانشجویی تحقیقات قلب و عروق، عامل 25 درصد مرگ و میرها در جهان را بیماری‌های قلبی و عروقی اعلام کرد.

بیماری‌های قلبی عامل 25 درصد مرگ‌ها در جهان است
دکتر سیدخلیل فروزان‌نیا امروز در حاشیه برگزاری این همایش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: هم‌اکنون 25 درصد علل مرگ و میر جهان را بیماری‌های قلب و عروقی تشکیل می‌دهند که پیش‌بینی می‌شود 15 سال آینده این رقم به بالای 50 درصد برسد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از مهم‌ترین علل بروز مرگ و میر در جهان است، تصریح کرد: بر همین اساس باید در زمینه پیشگیری از بروز این بیماری گام‌های موثر و جدی برداشته شود.
فروزان‌نیا ادامه داد: با توجه به اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی در جهان ظرف 15 سال آینده به بالای 50 درصد می‌رسد، توصیه می‌شود افراد با جدیت از بروز این بیماری پیشگیری کنند.
وی با تاکید بر پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی، مهم‌ترین اقدام برای پیشگیری از بروز این بیماری را پرهیز از فاکتورهای خطر همچون فشار خون بالا، چربی خون بالا، استعمال سیگار، رژیم‌های تغذیه نامناسب و انجام فعالیت فیزیکی و ورزشی عنوان کرد.
این جراح معروف قلب یزدی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری چنین سمینارهایی را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: این سمینار با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی و تشویق محققان جوان برای بررسی چنین موضوعاتی برگزار شده است.
وی عنوان کرد: این کنگره به منظور ارائه جدیدترین راهکارها در زمینه پیشگیری، درمان و ارائه و بررسی تحقیقات علمی با موضوع بیماری‌های قلبی عروقی برگزار شده است.
فروزان‌نیا اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با برگزاری چنین کنگره‌هایی ضمن برقراری ارتباط یبیشتر با دنیا، توانمندی‌های کشورمان را نیز به کشورهای خارجی انتقال دهیم.
رئیس مرکز قلب افشار یزد همچنین عنوان کرد: امیدواریم با امکانات بسیار خوبی که در یزد وجود دارد، به زودی به قطب درمان قلب کشور تبدیل شویم.
نخستین کنگره بین‌المللی دانشجویی تحقیقات قلب و عروق به مدت سه روز در سالن دکتر جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد در حال برگزاری است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول