اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان اوقاف مطرح کرد:

انتقاد از پایین بودن اجاره موقوفات در کشور

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه از پایین بودن اجاره موقوفات در کشور انتقاد کرد.

انتقاد از پایین بودن اجاره موقوفات در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، تقی رضایار ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در سمنان در حاشیه سفر به این استان، از پایین بودن اجاره موقوفات انتقاد کرد و گفت: در سه سال اخیر در استان سمنان اقدامات خوبی صورت گرفته و شاهد رشد چشمگیری بوده‏ایم اما مال‏الاجاره‏ها همچنان با رقم‏های واقعی فاصله دارد.
وی از وجود 4 هزار و 400 موقوفه و 14 هزار رقبه در استان سمنان خبر داد و این امر را نشانگر عشق و ارادت مردم این استان به اهل ‏بیت (ع) و مسئله وقف توصیف کرد.
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه از در دستور کار بودن بازسازی کامل 670 بقاع متبرکه و امامزاده در کشور خبر داد و اظهار داشت: در اجرای طرح تبدیل بقاع متبرکه به قطب‏های فرهنگی، 670 بقاع متبرکه و امام‏زادگان امسال در کشور به طور کامل بازسازی می‏شود.
رضایار با اشاره به اینکه بقاع متبرکه از صفر تا 100 ساخته و زیرپوشش طرح بازسازی کامل قرار می‏گیرند، افزود: علاوه بر این، یک‌هزار و 700 بقعه متبرکه نیز در برنامه تعمیر و مرمت قرار دارند.
وی از دیگر اقدامات و برنامه‏های اوقاف را تعیین هیئت امنای امام‏زادگان اعلام و تصریح کرد: تمام امام‏زادگان با عضویت چهره‏های امین مردمی باید دارای هیئت امنا شوند.
رضایار درخصوص برنامه‏های در دستور کار بخش فرهنگی بقاع متبرکه نیز اظهار داشت: بقاع متبرکه باید به مرکزی برای برگزاری نشست‎‏ها و مسابقات قرآنی، مجالس اهل‏بیت (ع) و نیز پنج برنامه سراسری تبدیل شود.
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: این برنامه‏ها در مناسبت‏های مختلف مذهبی و با عناوین یاس نبوی، بصیرت عاشورایی در ایام محرم، دهه امامت و ولایت به مناسبت عید سعید غدیر و ... برگزار می‏شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول