اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیرو تکذیب خبر فارس توسط ایرنا؛

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان تکذیبیه ایرنا را تکذیب کرد‌

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان خبر ایرنا در تکذیب خبر منتشر شده خبرگزای فارس مبنی بر دریافت حکم پلمب اداره دارایی کاشان را تکذیب کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان تکذیبیه ایرنا را تکذیب کرد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، پس از انتشار خبر دریافت حکم پلمب اداره دارایی کاشان به دلیل عدم پرداخت تعهدات مالی به اداره اوقاف این شهرستان که به نقل از رئیس این اداره در خبرگزاری فارس درج شد خبرگزاری جمهوری اسلامی در خبری با تیتر" خبر سایت فارس توسط رئیس امور مالیاتی کاشان تکذیب شد "نسبت به تکذیب خبر مندرج شده در خبرگزاری فارس اقدام کرد.
این در حالی است که این موضوع را رئیس اداره اوقاف کاشان در حضور خبرنگاران رسانه‌های محتلف از جمله سه خبرنگار خبرگزاری ایرنا دفتر کاشان که در این جلسه حضور داشتند بیان کرد.
پیرو پیگیری‌های خبرنگار فارس در زمینه این تکذیبیه، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه کاشان امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در کاشان ضمن رد تکذیبیه ‌ایرنا گفت: خبر مطرح شده به نقل از اینجانب توسط خبرگزاری فارس را تکذیب نمی‌کنم بلکه پیرو درج این خبر تصمیم به اصلاحاتی در سخنان خود گرفتم و برای دفاتر خبری شهرستان کاشان ارسال کردم ولی ایرنا اصلاحیه اینجانب را به تکذیبیه تعبیر کرده‌است.
حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی‌پور موضوع دریافت حکم پلمب اداره دارایی کاشان را به دریافت حکم توقیف اموال و برداشت از حساب این اداره اصلاح و بر عملکرد صحیح خبرگزاری فارس در انتشار این خبر تأکید کرد.
وی با قدردانی از خبر انعکاس یافته در خبرگزاری فارس در این زمینه تصریح کرد: این خبر بر خلاف خبر خنثی درج شده در ایرنا در همین مورد به قدری تأثیرگذاری و قوت رسانه‌ای داشت که پس از مدت‌ها زمینه حل مشکل مطالبات اداره اوقاف و امور خیریه کاشان را به وجود آورد.
اما علاوه بر اشتباه ماهیتی و بنیادی که خبرگزاری ایرنا در درج تکذیبیه خبر خبرگزاری فارس ‌انجام داده ‌است نکات قابل تأملی نیز در ظاهر و ساختار این تکذیبیه وجود دارد:
نخستین مورد سؤال برانگیز استفاده این خبرگزاری از واژه "تکذیب"در تیتر به نقل از رئیس اداره دارایی کاشان است چرا که اصغر جهانی به عنوان رئیس اداره دارایی و امور مالیاتی کاشان منبع نقل خبر نبوده‌ و تکذیب یک خبر از سوی شخصی که ناقل آن خبر نیست چه محلی از اعراب دارد.
ثانیا رئیس اداره دارایی کاشان در این تکذیبیه به ایرنا می‌گوید: " فعالیت این اداره ( اداره امور مالیاتی شهرستان کاشان ) به صورت عادی در حال انجام است" ، مگر در خبر خبرگزاری فارس مطلبی حاکی از تعلیق یا تعطیلی اداره دارایی امور مالیاتی کاشان وجود دارد که ایرنا به نقل از جهانی صحبت از عادی بودن وضعیت اداره دارایی کاشان می‌کند و یا در جای دیگر به نقل از رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان کاشان خبر خبرگزاری فارس را متهم به عاری بودن از صحت و دقت می‌کند.
در پایان خبرگزاری فارس در کاشان تأکید می‌کند فایل صوتی سخنان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان مبنی بر ‌دریافت حکم پلمب اداره دارایی کاشان همراه با تصویر حکم قضایی مربوطه در دفتر خبرگزاری فارس در کاشان وجود دارد.
دفتر خبرگزاری فارس در کاشان به نوبه خود از اهتمام ویژه دفتر خبرگزاری ایرنا در کاشان برای بررسی صحت و دقت اخبار دیگر دفاتر خبری این شهرستان در کنار سایر وظایف خطیر و بی‌شمار خود کمال تقدیر و تشکر را دارد و امیدوارست آن خبرگزاری محترم این تلاش بی‌دریغ را به اخبار مندرج در رسانه خود نیز معطوف دارد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول