اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آمار و اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد:

ارتباط آنلاین اوقاف در 312 نقطه کشور‌

خبرگزاری فارس: سرپرست آمار و اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در 312 نقطه کشور ارتباط آنلاین دارد.

ارتباط آنلاین اوقاف در 312 نقطه کشور‌
محمد مؤمنی در حاشیه بازدید از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، در ارتباط با برآورد کاری از اوقاف همدان، با بیان اینکه در سال گذشته اوقاف این استان تلاش خوبی نداشت، اظهار داشت: ارزیابی ما بر این بود که اوقاف همدان در ردیف بالای 25 کشور در زمینه اجرای اهداف قرار دارد اگر چه این رتبه در سال گذشته حاصل نشد اما در سال 90 تحرک چشمگیری را از این استان شاهد هستیم.
وی ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان در سال جاری به صورت فشرده و سنگین در راستای اجرایی کردن اهداف و برنامه‌ها در تلاش بوده که این خود حرکتی قابل توجه است.
سرپرست آمار و اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان داشت: اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم می‌توان گفت که همدان به لحاظ ادارات اجرایی اوقاف و نیز تعداد موقوفات نسبت به استان‌های بزرگی مثل تهران و خراسان رضوی، تلاش فوق‌العاده‌ای دارد.
وی با بیان اینکه استان همدان تا کنون بیش از 500 سند اجاره را در سیستم اطلاعات جامع موقوفات کشور به ثبت رسانده است، تصریح کرد: همدان از این نظر به لحاظ حجم موقوفاتش با استان‌های بسیار بزرگی که تنها هزار سند اجاره را ثبت کرده‌اند، برابری می‌کند که این رتبه بسیار خوبی است.
مؤمنی در ارتباط با مفاصا حساب موقوفات کشور نیز عنوان کرد: در سامانه جامع اطلاعات موقوفات کشور مفاصا حساب نیز دیده شده که در واقع به عنوان پایان کار این سامانه محسوب می‌شود چرا که احصا نیات، صدور سند اجاره، جذب اعتبارات و نیز گردش مالی در سامانه به منظور توجه به مفاصا حساب است.
وی تصریحکرد: درصدد هستیم که امر مفاصا حساب در سامانه جامع موقوفات کشور در حداقل زمان ممکن صورت گیرد و بتوانیم در لحظه و دقیقه مفاصا حساب یک موقوفه را مشخص کنیم.
سرپرست آمار و اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه مفاصا حساب در سامانه جامع موقوفات کشور دیده شده اما هنوز به آن پرداخته نشده، گفت: با توجه به اینکه در ابتدای کار باید مراحل قبلی سامانه را کامل کنیم مراحل اجرایی و عملیاتی مفاصاحساب در حال حاضر آغاز نشده است.
وی افزود: با قرار گرفتن گردش مالی موقوفات کشور در سامانه جامع موقوفات سازمان اوقاف خروجی کار مفاصا حساب می‌شود که بر این اساس می‌توان در هر لحظه وضعیت موقوفات را گزارش کرد.
مؤمنی در زمینه اتوماسیون اداری سازمان اوقاف نیز با بیان اینکه این سازمان بیش از دو سال است که این مهم را اجرایی و عملیاتی کرده است، اظهار داشت: در ابتدای سال 89، حدود 24 استان کشور مجهز به اتوماسیون اداری شدند اما در حال حاضر تقریباً در 321 نقطه کشور سازمان اوقاف ارتباط آنلاین داشته و اتوماسیون اداری به طور کامل روی این بستر است.
وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر تمام محیط‌های اوقاف در سراسر کشور در بستر اتوماسیون اداری هستند، اضافه کرد: سیر مکاتباتی اوقاف و امور خیریه در کشور در حال حاضر به لحظه انجام شده و متمرکز است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول