اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌های اخیر؛

بیشتر پروژه‌های اوقاف با کم‌لطفی مسئولان مواجه شده است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر فنی اوقاف و امور خیریه همدان گفت: اکثر پروژه‌های ما در سال‌های اخیر از طرف مسئولان استانی با کم‌لطفی مواجه شده‌اند و اعتبارات استانی آنچنانی به آنها تخصیص داده نشده است.

بیشتر پروژه‌های اوقاف با کم‌لطفی مسئولان مواجه شده است
رضا عبدالوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص عملیات عمرانی انجام شده در شش ماه نخست سال جاری، با اشاره به وضعیت عمرانی موقوفه باغ بهشت همدان اظهار کرد: در حال حاضر محوطه حسینیه این موقوفه پیشرفت 45 درصدی دارد.
وی با بیان اینکه در سال جاری، تهیه طرح‌های جامع عمرانی بقاع و اماکن متبرکه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: طرح جامع امامزاده اسماعیل (ع) فامنین از جمله طرح‌های جامعی است که تهیه طرح جامع آن پیشرفت صد درصدی داشته و به تصویب رسیده و به زودی کلنگ فاز نخست اجرایی آن نیز زده می‌شود.
مسئول دفتر فنی اوقاف و امور خیریه استان همدان خاطرنشان کرد: به طور متوسط سال گذشته 9.5 میلیون تومان اعتبار برای عملیات عمرانی 22 بقعه متبرکه در استان در دستور کار ساخت و ساز اوقاف همدان قرار گرفت و مقرر شد در صورت تأمین اعتبار تا سقف حداکثر 30 میلیون تومان نیز برسد.
وی با بیان اینکه تخصیص این اعتبار برای پروژه‌های اوقاف از محل اعتبارات متمرکز ابلاغی خود سازمان است، تصریح کرد: اکثر پروژه‌های ما در سال‌های اخیر در از طرف مسئولان استانی با کم‌لطفی مواجه شده‌اند و اعتبارات استانی آن چنانی به آنها تخصیص داده نشده است به همین دلیل شاهد آن هستیم که اکثر پروژه‌های بقاع متبرکه استان رشد کمی و کیفی کمی داشته‌اند.
عبدالوند با اشاره به امامزاده خانم گرجی همدان، آن را دومین پروژه عمرانی دانست که طرح جامع آن در دستور کاری اوقاف همدان قرار گرفته و به صورت صد درصدی نیز تصویب شده است.
وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های همدان با بیان اینکه در شهرستان ملایر سه پروژه در دستور کار است، عنوان کرد: تکمیل طرح جامع پروژه تکیه حضرت ابوالفضل (ع) ملایر حدود 85 درصد، فاز نخست طرح جامع بقعه متبرکه امامزاده علی‌اکبر کرکان ملایر صد درصد و طرح جامع امامزاده عبدالله این شهرستان نیز به صورت صد درصد به پایان رسیده است.
مسئول دفتر فنی اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: قبل از تهیه طرح جامع بقاع متبرکه استان، باید برداشت‌هایی از سایتی که قرار است فعالیت‌های عمرانی طرح در آن انجام شود، داشته باشیم که این مهم در راستای برداشت مقدماتی نقشه برداری از سایت مورد نظر انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در خصوص امامزاده عبدالله(ع) روستای بوبوک آباد نیز عملیات نقشه‌برداری انجام شده است، خاطرنشان کرد: فعالیت تهیه طرح جامع امامزاده قاسم(ع) در حال انجام است اما باید گفت که کار صد درصدی برای آن انجام نشده است.
عبدالوند در پایان با بیان اینکه تهیه طرح جامع امامزاده عبدالمؤمن (ع) کبودرآهنگ حدود 30 درصد پیشرفت داشته، تصریح کرد: امر نقشه برداری از امامزاده قاسم (ع) تیمیجان شهرستان تویسرکان و امامزاده رودآور نیز به صورت صد درصد انجام شده و این دو امامزاده آماده تهیه طرح جامع هستند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول