اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف و امور خیریه گرگان خبر داد:

70 درصد اراضی گرگان اوقافی هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: 70 درصد اراضی شهرستان گرگان اوقافی هستند.

70 درصد اراضی گرگان اوقافی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن دهقان در جمع اعضای هیئت امنا مسجد روشن‎آباد گرگان اظهار داشت: اکثر این وقف نامه‎ها توسط علمای وقت آن زمان با مهر و امضا به تایید رسیده‎اند و از اثرات تاریخی شهر گرگان محسوب می‎شوند.
وی افزود: وقف نامه مسجد روشن آباد شهرستان گرگان مربوط به سال 918 هجری قمری است و یکی از وقفنامه‎های قدیمی این شهرستان به شمار می‎رود.
وی در خصوص جایگاه تاریخی سندهای اوقافی شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: اکثر وقفنامه‎های موجود در سطح شهرستان به صورت طولانی و با خط زیبایی نگاشته شده و با وجود قدمت زیاد از متن پرمحتوایی نیز برخوردار هستند.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با اشاره به اینکه اکثر رقبات موجود در شهرستان مشاعی هستند، تصریح کرد: برخی افراد از مسائل وقف آگاهی چندانی نداشته لذا برای پرداخت حقوق وقف، با اداره اوقاف مسالمت خوبی ندارند اما افرادی نیز هستند که از قبل، با حقوق وقف مشکلی نداشته و این ارتباط همچنان برقرار است.
وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات پیش روی وقف بیان داشت: بعضی افراد از جایگاه حقوقی وقف به دلیل عدم آشنایی و اینکه چه مشکلاتی گریبانگیر آنها می شود مطلع نیستند و این اداره نیز به دلیل تجهیزات و امکانات محدود نمی‌تواند از اسکان نامشروع این قبیل افراد جلوگیری کند، ولی مردم نیز باید بدانند مکانی که از لحاظ شرعی وقف شده نماز، روزه و سایر اعمال شان پذیرفته نمی‎شود.
دهقان آگاهی بخشی مردم را از سوی رسانه‎ها در رابطه با مسائل مربوط به وقف بسیار موثر عنوان کرد و گفت: رسانه‎ها می‎توانند با پرداختن به موضوع وقف در شناساندن این مسئله و فرهنگ‌سازی آن در جامعه نقش قابل توجهی داشته باشند.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه 70 درصد اراضی شهرستان گرگان اوقافی هستند، ابراز داشت: برخی موقوفات شهرستان گرگان به ثبت رسیده و بعضی دیگر نیز ثبت نشده‎اند و مشکلی که در این رابطه وجود دارد به اداره ثبت اسناد و املاک باز می‎گردد به طوری که وقتی مردم به آن اداره مراجعه می‎کنند به آنها گفته می‎شود که مکان مورد نظر وقف نیست، اما اداره اوقاف با داشتن وقفنامه در قطعیت موضوع دارای مدرک است، ولی مردم با سند قرار دادن گفته ثبت و اسناد مدعی هستند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول