اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار برپا شد؛

برگزاری نمایشگاه نقاشی تکنیک مداد رنگی در مازندران

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه تکنیک مداد رنگی در مازندران با ارائه آثار یکی از هنرمندان گمنام در بهشهر بر پا شد.

برگزاری نمایشگاه نقاشی تکنیک مداد رنگی در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، نخستین نمایشگاه نقاشی تکنیک مداد رنگی دو روز است که در بهشهر بر پا شده هر چند مکان برپایی نمایشگاه زیبنده ارائه آثار هنرمندان نیست و گویا آثار در قفسی زندانی شده‌اند، ولی استقبال از خلاقیت و نوآوری‌های هنرمندان و نمایش آثار آنها در این مکان نامناسب نشان‌دهنده اهمیت دادن به هنر به ویژه از سوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر است که خود از جرگه هنرمندان است.
هنرمندی به نام سیروس جهان‌بین که اکنون بیش از شش دهه از عمرش می‌گذرد و 45 سال است که به حرفه نقاشی از جمله رنگ روغن، آبرنگ، سیاه قلم و مدادرنگی روی آورده، بدون اینکه در محضر استادی قلم زده باشد این هنر را از بر شده است.
آنهایی که به نوعی وی را کشف کرده‌اند بر این باورند که آثار جهان‌بین به گونه‌ای کشیده شده که احساس می‌کنیم همه چیز اطراف ما با مداد رنگی آفریده شده است.
جهان‌بین‌ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر این گونه خود را معرفی کرد که بچه لاهیجان گیلان است، حدود چهار است که ساکن بهشهر شده و به صورت خودآموز نقاشی را شروع کرد و هیچ کلاس تخصصی را پشت سر نگذاشت و با استفاده از مداد رنگی‌های معمولی به خلق آثارش پرداخت.
وی از فراز و نشیب‌های زندگی هنری خود فاکتور گرفت و گفت: آثار نقاشی نشانه صنع خداوند است و بی‌تردید لطف باری ‌تعالی در خلق آثارم شامل حالم شده است.
جهان‌بین در ادامه ابراز داشت: هدفم از برپایی نمایشگاه این بود که بگویم با همین وسیله به ظاهر ساده هم می‌توان آثار شگفت‌انگیز و ماندگاری آفرید.
این هنرمند عنوان کرد: البته دوستان هنرمند زیادی هستند که با مداد رنگی کار می‌کنند آن هم با مدادهای حرفه‌ای و ترکیب با روش‌های دیگر مانند گواش، آبرنگ و پاستل به صورت هاشوری، در صورتی که آثار ارائه شده در نمایشگاه، با مداد رنگی‌های معمولی آن هم با اندک تعدادی و بدون استفاده از روش‌ها و ابزار دیگر کشیده شده‌اند.
وی اضافه کرد: تکنیک ارائه شده تنها با پنج رنگ و به صورت محوکاری است به طوری‌ که سعی شده تا حد امکان با عکس طبیعی فرقی نداشته باشد.
این هنرمند گیلانی ویژگی‌های بیان شده در آثارش را عنایت خاص خداوند عنوان کرد که به او عطا کرد تا بتواند گوشه‌ای از جمال استاد بزرگ هستی را در قالب تابلوی نقاشی به معرض دید عموم قرار دهد.
جهان بین در پایان اظهار امیدواری کرد با برگزاری نخستین نمایشگاه تکنیک مداد رنگی در بهشهر دریچه‌ای تازه از دنیای مدادرنگی به روی دوستان هنر نقاشی باز شود.
نخستین نمایشگاه نقاشی تکنیک مداد رنگی که در واقع کار مشترکی از سیروس جهان‌بین و همسرش مریم ابوالقاسمی است، با ارائه 40 تابلوی نقاشی تا هفته آینده به روی علاقمندان باز است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول