اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم اختتامیه جشنواره بین‎المللی نقاشی کودکان؛

25 طلا سهم برگزیدگان ایرانی مسابقه بین‎المللی نقاشی بلایای طبیعی شد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت داوران اولین مسابقه بین‎المللی نقاشی کودکان گفت: در اختتامیه نخستین مسابقه بین‎المللی نقاشی حوادث و بلایای طبیعی 9 نشان طلا به کشورهای بین‎الملل و 25 نشان طلا به کشور ایران اختصاص یافت.

25 طلا سهم برگزیدگان ایرانی مسابقه بین‎المللی نقاشی بلایای طبیعی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مامک یحیی‎پور شامگاه یک‌شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره بین‎المللی نقاشی کودکان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان با ارائه بیانیه هیئت داوران اولین مسابقه بین‎المللی نقاشی کودکان اظهار داشت: هیئت داوران 13 نشان نقره به شرکت‌کنندگان کشورهای خارجی و 20 نشان نقره به کشور ایران اهدا کرد.
 عضو هیئت داوران اولین مسابقه بین‎المللی نقاشی کودکان با بیان اینکه 17 و 31 نشان برنز به ترتیب به شرکت‌کنندگان کشورهای خارجی و ایرانی اهدا کرد، افزود: 6 هزار اثر نقاشی از 13 کشور جهان به دبیرخانه مسابقه رسید که 2 هزار اثر از بخش بین‎الملل و بیش از 4 هزار اثر از کشور ایران بوده است.
وی گفت: در این مسابقه کشورهای جمهوری آذربایجان، اسلواکی، اسلوونی، اکراین، برونئی، چین، سودان، فیلیپین، قبرس، لبنان، مکزیک و هند مشارکت داشتند.
یحیی‎پور تصریح کرد: در مرحله اول انتخاب و داوری، 2 هزار و 500 اثر به مرحله نهایی راه یافت و آثار ارسالی در چهار گروه سنی شش تا هشت سال، هشت تا 9 سال، 12 تا 14 سال و 14 تا 17 سال مورد بررسی و داوری قرار گرفت. 
وی تصریح کرد: نقش‎آفرینی کودکان در هر جای جهان بر صفحه سپید کاغذ از فعالیت و اشتیاق‌ آنها برای کشف بهتر آن چه می‎بینند و می‎شنوند حکایت می‎کند.
عضو هیئت داوران اولین مسابقه بین‎المللی نقاشی کودکان گفت: دنیای امروز با همه پیشرفت‎های علمی و صنعتی‎اش‎ نمی تواند از حوادث و بلایای طبیعی مصون باشد دست بردن انسان متمدن و صنعتی امروز در طبیعت، میزان وقوع بلایای طبیعی و آسیب‎های این گونه حوادث را افزایش داده است.
یحیی‎پور خاطرنشان کرد: هرچه آگاهی ما و کودکان ما در ایمن‎سازی محیط زندگی بیشتر شود؛ از اثرات زیانبار این حوادث کاسته خواهد شد.
وی بیان کرد: ترکیب‎بندی، نگاه خلاقانه به موضوع و پرداخت مناسب و خلاقانه به موضوعات ارائه شده از ملاک‎های هیئت داوران در انتخاب آثار بوده است.
وی ادامه داد: آثاری که در آنها توجه بیشتری به پیشگیری و آمادگی حوادث و بلایای طبیعی شده است از ویژگی‎های آثار برتر به شمار می‎رود.
یحیی‎پور گفت: تاکید به رویدادهایی همچون سونامی در خاورمیانه در آثار کودکان غیرایرانی و توجه بیشتر به رویداد زلزله و سیل در میان کودکان ایرانی، جایگاه خاصی در میان آثار ارسال شده است.
گفتنی است: ترکیب هیئت انتخاب و داوران  نخستین مسابقه بین‎المللی نقاشی حوادث و بلایای طبیعی آقایان؛ جمال‎الدین اکرمی، نادر موسوی فاطمی، حمید نظری و خانم‎ها؛ مارال صیادچی و مامک یحیی‎پور بوده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول