اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قاینات:

مشکل کم آبی در قاینات جدی است

خبرگزاری فارس: فرماندار قاینات با اشاره به کم آبی در شهرستان قاینات گفت: کم آبی بزرگ‌ترین مشکل این شهرستان است.

مشکل کم آبی در قاینات جدی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامعلی حبیبی‌منش صبح امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات کشاورزان روستای شاهیک اظهار داشت: خداوند را شاکر هستیم که به ما توفیق داد در خدمت قشر زحمت‌کش و تولید کننده شهرستان باشیم و بتوانیم برای مردم کاری انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان قاینات مشکل آب جدی است و با این کمبود آب، روی آوردن به کاشت محصولاتی که به آب کم احتیاج دارد نشانگر این است که مردم این منطقه با ذکاوت بوده و توانسته‌اند از دل خاک و از کویر خشک محصولاتی به دست آورند که به آب کمی احتیاج داشته باشد، هر چند که این محصولات با تلاش و کوشش فراوان و درآمد کم به دست می‌آید.
فرماندار قاینات ادامه داد: در دولت نهم و دهم آنچه انجام شده است برگرفته از شعاری است که رئیس‌جمهور اعلام کرد که ما می‌توانیم و اکنون ما خدمات انجام شده را مشاهده می‌کنیم.
حبیبی‌منش ادامه داد: تمام نظریه‌پردازان علم و حقوق می‌گویند جوهره حاکمیت قدرت است و حاکمیتی که قدرت ندارد دستورات آن اجرا نمی‌شود.
وی با اشاره به سفر چهار هیئت دولت به خراسان جنوبی تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای بهره‌برداری از این سفر مهم و ارزشمند استفاده کنیم.
فرماندار قاینات افزود: بحث کمبود آب و خشکسالی در شهرستان قاین جدی است و باید در دستور کار برنامه‌ریزان قرار گرفته تا از بروز مشکلات در آینده جلوگیری شود.
در این جلسه کشاورزان و مالکان فنات شاهیک اعلام داشتند برداشت آب سبب شده محصولات کشاورزی از قبیل مزارع زعفران با کم آبی مواجه شوند و از طرفی اداره اوقاف مبلغ اجاره بها آب را افزایش داده که با توجه به مشکلات، امکان پرداخت آن وجود ندارد.
در این راستا فرماندار قاینات برای رفع این مشکل دستور داد اداره اوقاف و شهرداری نسبت به رفع مشکلات کشاورزان به صورت تخصصی و کارشناسی اقدام و نتیجه را به فرمانداری منعکس کند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول