اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مدیریت بحران:

بهترین راه مقابله با بلایای طبیعی مقاوم‌سازی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بهترین راه مقابله با بلایای طبیعی مقاوم‌سازی است.

بهترین راه مقابله با بلایای طبیعی مقاوم‌سازی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسن قدمی بعد از ظهر امروز در کنفرانس ملی زلزله، سازه و روش‌های محاسباتی در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: آنچه حوادث و رخدادهای طبیعی را به بلایای طبیعی بدل می‌کند، غفلت و قصور انسان است.  
قدمی اذعان داشت: مهم‌ترین این رخدادها در ایران سیل، زلزله و خشکسالی است که اخیرا آتش‌سوزی نیز به آن اضافه شده است.
وی گفت: استان کرمان در منطقه زلزله‌خیز واقع شده و در مجموع 45 هزار نفر در اثر بلایای طبیعی کشته داده است که 37 هزار نفر آن در زلزله بم بوده است.
قدمی افزود: ما با غفلت در مدیریت بحران ضرر زیادی را به کشور تحمیل کرده‌ایم و اگر بخواهیم قدرت آسیب این رخدادها را بکاهیم، باید به طور جدی پیشگیری کنیم.
وی تصریح کرد: باید اعتراف کنیم که ما یکی از قدرتمند‌ترین کشورها در مقابل رخدادهای طبیعی هستیم، اما تلاش بیشتری نیاز است تا آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی را به حداقل برسانیم.
قدمی خاطرنشان کرد: بهترین راه پیشگیری مقاوم‌سازی است که باید با یک نیروی حساب شده و متمرکز آغاز شود، اقداماتی که در حال حاضر صورت می‌گیرد، پراکنده است.
وی گفت: سازمان مدیریت بحران برای توجه به ایمن‌سازی بعد از زلزله رودبار و منجیل آغاز به کار کرد.
قدمی بیان داشت: کشوری که به این همه افتخار رسیده است، جایز نیست که با یک زلزله 6.5 ریشتری کشته‌های چند هزار نفری داشته باشد، ما در زمینه بافت‌های روستایی منازلی داریم که بسیار فرسوده هستند.
وی خاطرنشان کرد: دلیل ضعف در ایمن‌سازی دولت نیست، باید تلاش جدی شود به همین دلیل در حال برگزاری‌ کنفرانس ملی زلزله هستیم که مردم را آگاهی دهیم.
قدمی گفت: سازمان مدیریت بحران در حال کار است و برحسب وظیفه و تکلیفی که دارد در حال مساعدت هستیم تا جایی که دستمان برسد از وقوع آسیب‌های جانی و مالی بلایایی طبیعی بکاهیم.
انتهای پیام/ص20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول