اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

لازمه کاهش خسارت بلایای طبیعی تجهیز به دانش است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: در صورتی که علم و هوشمندی خود را به روز نکرده و خود را تجهیز نکنیم باید منتظر خسارت‌های زیادی در حوادث طبیعی باشیم.

لازمه کاهش خسارت بلایای طبیعی تجهیز به دانش است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی محمد آهنی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی مدیریت بحران که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: کارگاه آموزشی امروز برنامه‌ای برای ارتقای دانش است زیرا روز به روز وضعیت دانش جهانی در حال دگرگونی است.
وی ادامه داد: منشا بلایا، افزایش جمعیت است و به نحو شدیدی در جهان این افزایش جمعیت در حال رخ دادن است و سبب می‌شود انسان بیشتر در طبیعت دخالت کرده و میزان بلایا بالا رود.
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به رشد صعودی جمعیت در جهان اضافه کرد: در سال 1700 میلادی جمعیت جهان 625 میلیون نفر بود و این آمار 200 سال بعد یعنی در سال 1900 میلادی به یک میلیارد و 600 میلیون نفر رسید و 50 سال بعد این رقم به 2.5 میلیارد نفر رسید و 30 سال بعد در سال 1980 جمعیت دنیا به چهار میلیارد و 600 میلیون نفر رسید.
وی عنوان کرد: در سال 2000 جمعیت دنیا به شش میلیارد و 300 میلیون نفر رسید و در سال 2025 این عدد به هشت میلیارد نفر خواهد رسید که این رشد جمعیت، روند صعودی را نشان می‌دهد.
آهنی با اشاره به افزایش سرعت اطلاع‌رسانی گفت: در سال 1963 زمانی که کندی ترور شد، در عرض 24 ساعت 40 میلیون نفر مطلع شدند، در سال 1980 نیز وقتی دیوار برلین فرو ریخت در عرض دو ساعت چهار میلیارد نفر مطلع شدند و در سال 2001 زمانی که برج‌های دوقلو بر اثر برخورد هواپیما فرو ریخت در عرض دو دقیقه، شش میلیارد نفر مطلع شدند که این موضوع سرعت انتشار اطلاعات را نشان می‌دهد.
وی اعلام کرد: امروز اگر دانش، علم و هوشمندی خود را به روز نکرده و تجهیز نکنیم باید منتظر خسارات بسیاری در حوادث باشیم بنابراین ما موظف هستیم مجموعه کارشناسان و مدیران را به اهمیت مدیریت بر بحران‌ها چه انسان‌ساز و چه غیرانسانی یادآوری کرده و آشناتر کنیم.
 آهنی بیان داشت: هفته گذشته گروهی از اداره منابع طبیعی به منطقه آوج آمده بودند که یکی از این افراد مفقود شد. ساعت 23.30 شب ما موظف به جستجوی این فرد در هوای سرد و در یکی از دره‌های کوهستانی آوج شدیم و باید طی یک یا دو ساعت فرد را پیدا می‌کردیم که با کمک جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و سپاه توانستیم این فرد را پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: اگر هر کدام از ما مسئولان با نحوه اقدام در این گونه مواقع آشنا نباشیم ممکن است با تلفات انسانی روبرو شویم که در صورت بروز این موضوع ما مقصر هستیم، بنابراین باید مقابله با بحران را بیاموزیم تا بتوانیم درست و به موقع عمل کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول