اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شوشتر:

آموزش سبب کاهش تلفات در بلایای طبیعی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه شوشتر گفت: افزایش آموزش‌ها در مقوله بلایای طبیعی و کاهش اثرات آنها می‌تواند کاهش تلفات را در این زمینه در بر داشته باشد.

آموزش سبب کاهش تلفات در بلایای طبیعی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، عبدالهادی حسین‌زاده ظهر امروز در مانور زلزله  اظهار داشت: افزایش سطح آموزش‌های اجتماعی رابطه مستقیمی با کاهش اثرات بلایای طبیعی دارد و به این دلیل باید در افزایش آموزش‌ها تلاش کرد.
وی افزود: اصلی‌ترین اقدامی که می‌توان در راستای کاهش اثر بلایای طبیعی در شهرها انجام داد ارتقای آموزش عمومی است و همه مردم باید درباره این بلایای طبیعی اطلاعاتی داشته باشند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه کاهش بلایای طبیعی نیازمند برنامه‌های کلان آموزشی است، بیان کرد: باید در راستای آموزش مردم برنامه‌ریزی کرد.
حسین‌زاده با تاکید بر اینکه باید نقش دستگاه‌های اداری در زمان بحران مشخص شود، گفت: باید در شرایط کنونی که در وضعیت عادی است هر دستگاهی بداند که در شرایط غیرعادی باید چه اقدامی انجام دهد و در این باره باید دستگاه‌های اجرایی توجیه شوند.
این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت زمان در هنگام وقوع حوادث و بلایا، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های زیربنایی باید بدانند که در شرایط غیرعادی و بحرانی چه مدت زمان دارند که وظیفه خود را اجرایی کرده و صحنه بحران را ترک کنند.
فرمانده سپاه ناحیه شوشتر با اشاره به اینکه توجیه دستگاه‌های اجرایی و زیربنایی می‌تواند نقش مهمی در کاهش بلایای طبیعی داشته باشد، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در امر آموزش عمومی نیز اقدامات موثری انجام دهند.
وی از برگزاری مانور امداد و نجات در این شهرستان خبر داد و گفت: باید این مانور در بهترین شرایط اجرایی شود و از این فرصت باید بهره آموزشی زیادی برد.
این مقام مسئول با اشاره به ابعاد این مانور در سطح شهرستان شوشتر افزود: در این مانور همه امور مورد نیاز در نظر گرفته شده بود حتی میزان زلزله 6.2 ریشتر در نظر گرفته بود.
حسین‌زاده با تاکید بر اینکه هماهنگی دستگاه‌های دولتی در این مانورها بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های دولتی در ساعت اعلام شده پس از زلزله در محل حضور یافته و به انجام وظیفه پرداخته‌اند و سپس صحنه را ترک کردند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول