اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی وظیفه همگانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: همکاری بخش دولتی و خصوصی برای کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی ضروری است.

کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی وظیفه همگانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رسول حسام عصر چهارشنبه در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: باید مقابله و پیشگیری به گونه‌ای باشد که بیش از پیش شاهد کاهش خسارات باشیم.
وی با بیان اینکه بروز حوادث طبیعی، علاوه بر خسارات مالی موجب خسارات جانی می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اهمیت ویژه‌ حفظ جان انسان‌ها، باید در چرخه مدیریت بحران که شامل آمادگی، پیشگیری، مقابله و بازسازی است تحقق و دستیابی به این مهم به صورت جدی دنبال شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اقدامات در دست اجرا در راستای کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی در قالب آموزش و اقدامات عمرانی گفت: رسیدن به این هدف، با مشارکت و همکاری مردم و اجرایی بخشی از تعهدات دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است.
حسام با اشاره به اهمیت بحث آموزش برای آگاهی‌بخشی در جامعه خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر اولویت انجام فعالیت‌ها را در قالب برنامه‌های تدوین شده برای آموزش‌های همگانی و تخصصی که با کمترین هزینه و بیشترین سرمایه‌گذاری اجرا شد، با جدیت در دستور کار قرار دادیم.
وی با اشاره به انجام اقدامات مستمر این اداره کل تصریح کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده با رویکرد مبتنی بر آموزش، تلاش داریم فعالیت‌های ویژه‌ای با همکاری دستگاه‌های اجرایی در سطح استان انجام دهیم.
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به این اقدامات افزود: آموزش ستادی مدیریت بحران برای لایه‌های دوم و سوم اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها و برگزاری سمینار آموزش زلزله در آلبوم تجربه از جمله مهمترین این اقدامات بوده است.
وی ورود گسترده‌تر در بحث اهمیت بیمه در سیلاب، اجرای مانورهای آموزشی در زمینه‌های امداد و نجات، اطفای حریق و دیگر مانورهای پیش‌بینی شده، تهیه و توزیع پوسترها و بنرهای آموزشی در سطح استان، اجرای برنامه‌های زنده در صدا و سیمای استان، برگزاری اختتامیه مسابقه بین‌المللی نقاشی با حضور مقامات کشوری و استانی، برگزاری نمایشگاهی از آثار ارسالی به مسابقه بین‌المللی نقاشی با عنوان رویکرد بحران و برگزاری نمایشگاه سلامت و حوادث در شهرستان گنبدکاووس از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد.
حسام یادآور شد: برگزاری همایش بین‌المللی آتش‌سوزی با حضور اساتید داخلی و خارجی، محققان، شرکت‌های فناوری نوین و دستگاه‌های اجرایی، حضور مسئولان در نماز جمعه برای سخنرانی در زمینه مدیریت بحران قبل از ایراد خطبه، افتتاح پروژه‌های مرتبط با مدیریت بحران از جمله افتتاح سالن چند منظوره سازمان هلال احمر از دیگر اقدامات انجام شده در سطح استان بوده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: آغاز اجرایی شدن تفاهمنامه آموزش همگانی با شعار حداقل یک نفر در خانواده و تربیت مربی در این زمینه با همکاری فنی و حرفه‌ای و جمعیت هلال احمر، برنامه آموزشی در راستای اطفای حریق‌های گسترده برای بدنه شهرداری و دستگاه‌های اجرایی و.... را نام برد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول