اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر آستانه‌اشرفیه خبر داد:

توزیع کتاب آموزشی بلایای طبیعی در آستانه‌اشرفیه

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر آستانه‌اشرفیه از توزیع دو هزار جلد کتاب آموزشی شناخت بلایای طبیعی و نحوه مقابله با آن در این شهرستان خبر داد.

توزیع کتاب آموزشی بلایای طبیعی در آستانه‌اشرفیه
هادی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه هفته کاهش بلایای طبیعی را فرصت مناسبی دانست که مردم می‌توانند با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله و پیشگیری از عوارض آن آموزش دیده و آگاهی کسب کنند.
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در این شهرستان گفت: ارسال پیامک با محتوای آموزشی، برگزاری مسابقه نقاشی پیرامون هفته کاهش اثرات بلایای این هفته، تست رایگان قند و فشار خون، برگزاری مانور زلزله و تخلیه اضطراری در دانشگاه آزاد آستانه‌اشرفیه و برگزاری کلاس آموزشی اقدام‌های قبل، حین و بعد از حوادث طبیعی ویژه رؤسای اداره‌ها از جمله برنامه‌های این هفته بوده است.
این مسئول با بیان اینکه در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی ۲ هزار جلد کتاب آموزشی به عموم مردم آستانه‌اشرفیه اهدا شد، تصریح کرد: در این هفته کانون دانشجویی هلال احمر در دانشگاه آزاد این شهرستان افتتاح شده است.
وی افزود: پیشگیری از وقوع حوادث و بلایای طبیعی غیر ممکن است، اما با فراگیری آموزش‌های امداد و نجات می‌توان میزان خسارات وارده را کاهش داد.
مختاری جمعیت هلال احمر ایران را بزرگ‌ترین سازمان خیریه غیر دولتی دانست که به عنوان عضو تشکل بین‌المللی نهضت صلیب سرخ و هلال احمر فعالیت‌های چشمگیری در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی در امر یاری رسانی به حادثه دیدگان داشته است. 
این مسئول ابراز داشت: جمعیت هلال احمر بر اصول هفت‌گانه انسانیت، استقلال، بی‌غرضی، خدمت داوطلبانه، بی‌طرفی، وحدت و جهانی بودن استوار است.
رئیس جمعیت هلال احمر آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه مردم باید نحوه زندگی مسالمت‌آمیز با طبیعت پیرامون را فرا بگیرند گفت: در هنگام حادثه یا بیماری صرف‌ نظر از محل وقوع آن در خانه یا هنگام کسب و کار، آمادگی برای مقابله با حوادث و سوانح و به‌کارگیری آن در حفظ سلامت و نجات جان افراد در لحظات اولیه وقوع حادثه ضروری است.
وی مهم‌‌ترین وظیفه جمعیت هلال احمر را ارائه کمک‌های اولیه به حادثه‌دیدگان سیل، زلزله، آتش‌سوزی و دیگر حوادث اعلام کرد.
مختاری فراگیری دانش امداد و نجات و کمک‌های اولیه را برای تمام افراد جامعه ضروری خواند و اذعان داشت: در هنگام حادثه یا بیماری صرف نظر از محل وقوع آن در خانه یا هنگام کار به ندرت یک پزشک حضور دارد بنابراین اصولی‌ترین کار در این گونه مواقع کسب آمادگی برای مقابله با حوادث و سوانح و به‌کارگیری آن برای حفظ سلامتی و نجات جان افراد در لحظه اولیه وقوع حادثه است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول