اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

19 روستای همدان واجد شرایط احداث کتابخانه‌ هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: در شهرستان همدان 19 روستای دارای جمعیت بالای یک هزار و 500 نفر واجد شرایط احداث کتابخانه‌های عمومی هستند.

19 روستای همدان واجد شرایط احداث کتابخانه‌ هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در ارتباط با اشاعه کتاب و کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: به طور قطع پرورش و تربیت افراد علاقه‌مند به کتاب در گرایش افراد به سوی کتابخانه‌ها و استفاده از مطالب غنی کتاب‌ها نقش بسزایی خواهد داشت که نهادهای فرهنگساز باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی خواستار ایجاد کتابخانه‌های باز در سطح ادارات، اصناف، مساجد، مدارس، ایستگاه‌های اتوبوس و اماکن پرتردد شد و افزود: این کار در ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان مردم تأثیرگذار خواهد بود و اجرای آن امری الزامی است.
فرماندار شهرستان همدان ادامه داد: برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی باید در فضای سایبری و مجازی به منظور استفاده کاربران نیز برنامه ویژه‌ای داشت که بخشی از اعتبارات برای این امر از سوی فرمانداری و بخش دیگری نیز از سوی شهرداری برای کمک به اداره کتابخانه‌ها تخصیص خواهد یافت.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با ادارات نیز مکاتبه صورت می‌گیرد تا نسبت به اهدای کتاب‌های بلااستفاده خود به کتابخانه‌های عمومی اقدام کنند تا شاهد بهره‌مندی از مطالب آنها از سوی دیگر افراد جامعه باشیم.
قهرمانی‌مطلق احداث کتابخانه‌های روستایی را یکی از موضوعات مورد توجه خواند و افزود: در حال حاضر نزدیک به 10 درصد جمعیت روستایی استان همدان زیر پوشش کتابخانه‌های عمومی قرار دارند ولی متأسفانه این مهم در شهر همدان مشاهده نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های صورت پذیرفته، در حال حاضر در شهرستان همدان 19 روستای دارای جمعیت بالای یک هزار و 500 نفر واجد شرایط احداث کتابخانه‌های عمومی هستند که تا افق 1404 باید نسبت به ایجاد آنها اقدام شود.
وی ادامه داد: در همین راستا با اختصاص 197 میلیون تومان نخستین کتابخانه روستایی همدان از اعتبارات فرهنگی شهرستان  راه‌اندازی خواهد شد.
قهرمانی‌مطلق اضافه کرد: سه روستای پرجمعیت شهرستان نیز در دستور کار قرار دارند که به در آینده نسبت به احداث کتابخانه در آنها اقدام خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن هفته کتاب از 22 تا 29 آبان ماه، اظهار کرد: تجلیل از اهداکنندگان کتاب به کتابخانه‌های عمومی در این هفته نیز از دیگر مواردی است که در ترویج فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌ها و تریج فرهنگ مطالعه مثمر ثمر خواهد بود.
فرماندار شهرستان همدان افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این روز عضویت در کتابخانه‌های عمومی برای اقشار مختلف مردمی رایگان است.
وی از برگزاری نمایشگاه کتاب ویژه کودک و نوجوان در هفته کتاب خبر داد و گفت: این نمایشگاه با همکاری ادارات ذی‌ربط در کتابخانه مرکزی شهرستان همدان ایجاد می‌شود.
قهرمانی‌مطلق در پایان سخنانش خواستار ارائه گزارش سالانه بودجه شهرداری‌ همدان طی سال‌های 89 و 90 در ارتباط با تخصیص نیم درصد از درآمدهای خود به کتابخانه‌های عمومی شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول