اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار اولیه 150 میلیون تومان صورت می‏گیرد؛

احداث کتابخانه مرکزی در دامغان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دامغان از احداث کتابخانه مرکزی در دامغان با اعتبار اولیه 150 میلیون تومان خبر داد.

احداث کتابخانه مرکزی در دامغان
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، مرتضی علی‏آبادی ظهر امروز در دومین جلسه انجمن کتابخانه‏های عمومی شهرستان دامغان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: احداث کتابخانه مرکزی یکی از نیازهای اساسی و اولویت‏دار این شهرستان بوده و برای ساخت این کتابخانه و از محل اعتبارات فرهنگی 150 میلیون تومان اعتبار اولیه پیش‏بینی شده است.
علی‏آبادی اضافه کرد: برای تعیین مکان احداث کتابخانه مرکزی شهرستان دامغان، جلسه‏ای تشکیل و مذاکره با اداره مسکن و شهرسازی انجام شده و مرجع ذی‏ربط باید با همکاری و هماهنگی فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر دامغان نسبت به مکان‏یابی مناسب زمین جهت ساخت کتابخانه مرکزی اقدام کند.
وی تصریح کرد: ضلع غربی میدان دانشجو، محوطه اداره راه و ترابری و زمین اداره تعاون روستایی واقع در میدان سعدی روبه روی دانشگاه دامغان از گزینه‏های خوب برای ساخت کتابخانه مرکزی در شهرستان دامغان است که باید درباره آن تصمیم‏گیری شود.
رئیس انجمن کتابخانه‏های عمومی شهرستان دامغان یادآور شد: باید برای کتابخانه‏های عمومی مشارکتی در روستای طزره دامغان، تعدادی کتاب و قفسه تهیه شود و در اختیار مسئولان این کتابخانه از سوی اداره کتابخانه‏های عمومی شهرستان دامغان قرار گیرد.
علی‏آبادی گفت: در خصوص پرداخت نیم درصد سهم شهرداری دامغان به انجمن کتابخانه‏های عمومی شهرستان دامغان پیگیری‏هایی شد و شهردار نسبت به پرداخت آن قول مساعد داده است.
رئیس اداره کتابخانه‏های عمومی شهرستان دامغان نیز در این جلسه اظهار داشت: باید تدابیری اتخاذ شود تا افراد کتاب‏خوان در کنار مطالعه کتاب‏های آسان، کتاب‏هایی که احتیاج به تفکر دارد را هم مطالعه کنند.
محبوبه امیراحمدی افزود: باید افراد برنامه‏های مطالعاتی داشته باشند و برای قشرهای مختلف به شکل‏های متفاوت و با تنوع مناسب سیر مطالعاتی ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: در اختیار قرار دادن کتاب خوب و سالم یکی از نکات مهم بوده که باید به این مقوله‏ها نیز توجه کافی داشته باشیم.
رئیس اداره کتابخانه‏های عمومی شهرستان دامغان گفت: یکی از نکات مهم و با ارزش که مقام رهبری در دیدار با کتاب‏داران سراسر کشور بر آن تاکید داشتند، این بود که تمامی دستگاه‏ها از جمله آموزش و پرورش و صدا و سیما باید در زمینه کتاب‏خوانی فعال هستند.
در این جلسه همچنین رئیس شورای اسلامی شهر دامغان و تعدای از اعضا به بیان دیدگاه‏ها و نقطه نظرات خود در زمینه فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی و انس دادن کتاب با دانش‏آموزان و تقویت این فرهنگ پرداختند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول