اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

کتابخانه‌های عمومی مازندران تجهیز دیجیتالی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: تا پایان امسال تمام کتابخانه‌های عمومی مازندران به سیستم دیجیتالی مجهز می‌شوند.

کتابخانه‌های عمومی مازندران تجهیز دیجیتالی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد اسماعیل امام زاده عصر امروز در جمع روسای کتابخانه‌های عمومی استان با تاکید بر ضرورت توسعه فضای کتابخانه‌های عمومی استان و افزایش سرانه مطالعه در جامعه گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان از لحاظ تامین منابع کتابخانه‌ای و سایر ملزومات نرم‌افزاری از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به فقر فضای کتابخانه‌ای در استان، اظهار داشت: مازندران از حیث فضای کتابخانه‌ای، رتبه 27 کشور را دارد.
 
*رتبه پنج مازندران در شاخص میزان امانت
این مسئول فرهنگی استان بیان داشت: کتابخوانی فاخرترین فعالیت فرهنگی بوده و همه خدمات در حوزه‌های مختلف که منشا زحمات شبانه‌روزی مسئولان هستند به واسطه این شاخص مهم فرهنگی یعنی مطالعه و کتابخوانی است.
وی تفکر را پایه مطالعه و تولید فکر دانست و افزود: تولید کتاب می‌تواند موجب زایش فکر و اندیشه و در خدمت فرهنگ جامعه باشد و یک جامعه متفکر، جامعه منتهی به سعادت دنیوی و اخروی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: برای جلوگیری از خسران‌های بیشتر در زمینه فرهنگی، جامعه نیازمند بازاندیشی و تجدیدنظر جدی و دست زدن به نهضت و جنبش فراگیر است.
وی بیان داشت: مازندران از لحاظ میزان امانت کتاب در رتبه پنجم قرار دارد ولی در شاخص فضای کتابخانه‌ای و منابع در کشور به ترتیب رتبه 27 و 23 کشور است.
 
* راه‌اندازی بخش کتاب‌های عفاف و حجاب
امام زاده با اشاره به راه‌اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای با بیش از 500 هزار جلد کتاب، تصریح کرد: ماهانه بیش از 80 هزار نفر به صورت آنلاین در این شبکه در مسابقات آنلاین شرکت می‌کنند که همه اعضا آن از چهره‌های متفکر کشور هستند.
این مسئول فرهنگی استان از راه‌اندازی بخش کتاب‌های عفاف و حجاب در تمام کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.
  امام زاده ادامه داد: مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با مراجعه به این بخش محصولات فرهنگی با این موضوع را یکجا در دسترس داشته باشند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اعلام اینکه در سال جاری با رشد خوبی در شاخص اعضا و منابع در کتابخانه‌های عمومی استان شاهد بوده‌ایم، افزود: امسال عضویت در کتابخانه‌های استان در مقایسه با سال گذشته 12.59 درصد رشد داشته و حجم کتب نیز با رشد 11.62 مواجه بوده است.
 
*کمک شهرداران و خیران در پرداخت حق عضویت
امام زاده با تشریح  برنامه‌های نوزدهمین دوره هفته کتاب امسال کتابخانه‌های استان گفت: امسال با همکاری سازمان هلال احمر چادرهایی در سطح استان دایر می‌شود تا کتاب‌های اهدایی مردم از طریق آنها دریافت شود.
 وی در پایان با اشاره به عضویت نوجوانان و جوانان استان در کتابخانه‌ها به مناسبت هفته کتاب یادآور شد: شهرداران و خیران با پرداخت حق عضویت کسانی که در هفته کتاب به عضویت کتابخانه‌های عمومی استان در می‌آیند، زمینه هرچه بیشتر توسعه مطالعه و کتابخوانی را فراهم کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول