اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی:

بیشترین کتابخانه‌های مشارکتی مربوط به بجنورد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: بیشترین کتابخانه‌های مشارکتی مربوط به شهرستان بجنورد است.

بیشترین کتابخانه‌های مشارکتی مربوط به بجنورد است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی در بازدید از کتابخانه مشارکتی معلم شیروان با بیان اینکه از 21 کتابخانه مشارکتی در سطح استان هشت باب آن در شهرستان بجنورد وجود دارد، اظهار داشت: زیربنای کتابخانه‌های مشارکتی 2 هزار و 505 متر است.
وی اضافه کرد: تعداد 81 هزار و 449 جلد کتاب در کتابخانه‌های مشارکتی وجود دارد که 36 هزار و 510 جلد آن متعلق به شهرستان بجنورد است.
دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید خراسان شمالی تصریح کرد: بیش از 440 هزار جلد کتاب در شش ماهه نخست امسال در کتابخانه‌های عمومی به امانت رفته که 37 هزار و 432 جلد آن مربوط به کتابخانه‌های مشارکتی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گفت: تا پایان سال جاری اخذ مجوز راه‌اندازی 15 باب کتابخانه مشارکتی دیگر نیز در دستور کار این اداره کل است.
وی خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهمنامه ایجاد 15 باب کتابخانه مشارکتی با سایر دستگاه‌ها صورت گرفته که پس از تأیید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نسبت به تهیه امکانات از جمله منابع اقدام خواهد شد.
رحیمی در ادامه اظهار داشت: میزان نرخ امانت‌گیری کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان به ازای هر 100 نفر جمعیت امسال در مقایسه با سال قبل 109 درصد رشد داشته است.
وی گفت: بر همین اساس در شهرستان اسفراین 80 هزار و 470 جلد کتاب، در بجنورد 96 هزار و 58، در شهرستان جاجرم 59 هزار و 751 کتاب و در شهرستان شیروان 106 هزار و 687 جلد کتاب در اختیار اعضای کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی همچنین تعداد کتاب‌هایی که به صورت امانت در اختیار اعضا در شهرستان‌های فاروج، گرمه و مانه و سملقان قرار گرفته است را به ترتیب 18 هزار و 204 جلد، 16 هزار و 582 جلد و 66 هزار و 980 جلد عنوان کرد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول