اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد:

تغییر در حوزه کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: معاون توسعه کتابخانه‌ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: با توجه به تغییر سریع فضای ارتباطات جوامع انسانی، باید در حوزه کتابخانه‌ها تغییر ایجاد کنیم تا از سیر تحولات بشری عقب نمانیم.

تغییر در حوزه کتابخانه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجد‌الدین معلمی بعد از ظهر امروز در همایش روسای ادارات، مسئولان و رابطان فرهنگی  کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «کتاب باید وارد زندگی مردم شود» اظهار داشت: برای اینکه این خواسته مقام معظم رهبری تحقق یابد ما به عنوان متولیان اصلی عرصه کتاب و کتابخوانی باید برنامه‌ریزی دقیقی را انجام دهیم و به آن عمل کنیم.
وی با اشاره به تغییر سریع فضای ارتباطات جوامع انسانی ابراز داشت: باید در حوزه کتاب‌خانه‌ها تغییر ایجاد کنیم تا از سیر تحولات بشری عقب نمانیم.
معلمی بیان داشت: در فضای تکنولوژی جدید ما به عنوان مجموعه کتابخانه‌ها اگر بخواهیم با احساسات و تفکر سنتی بر نگرش‌های سنتی خود پافشاری کنیم از این فضا عقب می‌مانیم.  
وی با اشاره به اینکه اکنون منابع جدیدی برای اشغال فکر و احساس جوانان وجود دارد، افزود: همگام با تحولات برای این مجموعه باید فضاهای جدید را طراحی و اجرا کنیم.
معلمی با تأکید بر اینکه باید ارتباط با مخاطبان را افزایش داد، تصریح کرد: با کمترین هزینه بیشترین بهره‌برداری را از فضای کتاب و کتاب‌خوانی را ببریم و کتاب‌خوانی را به معنای واقعی ترویج دهیم.
وی خاطرنشان کرد: هر کدام از استان‌ها، شهرها و کتابخانه‌های محلی با کتابخانه‌های مرکزی متفاوت هستند.
معلمی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در معرفی کتابخانه‌ها اظهار داشت: صدا و سیما به طور معمول صحنه کوتاهی از کتابخانه‌ها را نشان می‌دهند که آن هم تصویری از سکوت است.
وی گفت: باید کتابخوانی قداست و جایگاه اصلی خود را در بین افراد جامعه پیدا کند.
معلمی بیان داشت: بخشی از فعالیت‌هایی که ما در ستاد به آن افتخار می‌کنیم، ماحصل زحماتی است که در مجموعه استان و کتابخانه‌ها دارید.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول