اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار یزد:

افتتاح کتابخانه‌ها منطبق با نیاز مناطق شهری باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار یزد با انتقاد از افتتاح بی‌رویه کتابخانه در برخی مناطق یزد گفت: افتتاح کتابخانه‌ها باید منطبق با نیاز مناطق مختلف شهری باشد.

افتتاح کتابخانه‌ها منطبق با نیاز مناطق شهری باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عزیزالله سیفی ظهر امروز در نشستی با مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به پیشرفت چشمگیر کتابخانه‌ها در چند سال اخیر اظهار داشت: پس از جدا شدن کتابخانه‌ها از مجموعه وزارت ارشاد و تشکیل نهادی مستقل، وضعیت حوزه کتابخوانی بسیار بهتر شد و مردم اقبال بیشتری به مطالعه نشان دادند.
وی از افتتاح بی‌رویه کتابخانه در دوره‌های قبلی انتقاد کرد و افزود: باید در توسعه‌ فضاهای کتابخانه‌ای با دقت عمل کنیم تا راه‌اندازی کتابخانه‌ها منطبق با نیاز مناطق مختلف شهری باشد.
سیفی ایجاد کتابخانه مطلوب با فضای فیزیکی مناسب را از نیازهای ضروری بخش مرکزی یزد برشمرد.
وی تصریح کرد: رشد تعداد کتابخانه‌های استاندارد، کتاب‌های مفید و اعضای کتابخوان نشان‌دهنده توسعه فرهنگی استان و کشور است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور و توجه فرماندار یزد به مقوله کتاب و کتابخوانی گفت: با فرمایشات حکیمانه‌ای که رهبر معظم انقلاب در دیدار با کتابداران سراسر کشور ایراد فرمودند و مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی و کارکنان آن را یک مجموعه فرهنگی تأثیرگذار دانستند، سطح توقع مردم نسبت به این نهاد بالا رفته است.
محمدحسین پارسائیان با بیان اینکه اداره کتابخانه با یک نیرو در هر شیفت دشوار است، تصریح کرد: هم‌اکنون با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم و به همین دلیل نمی‌توانیم خدمات ایده‌آل در برخی کتابخانه‌ها ارائه دهیم.
وی با انتقاد از عدم همراهی برخی دستگاه‌های فرهنگی با مجموعه کتابخانه‌ها گفت: همه اموال و منابع موجود در کتابخانه متعلق به عموم مردم است و مهم این است که این امکانات و نیروی انسانی برای مردم مفید باشد نه اینکه متولی این فضاها و منابع چه دستگاهی باشد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول