اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس امور مشارکت‌های کتابخانه‌های عمومی کردستان اعلام کرد:

فعالیت 35 باب کتابخانه عمومی در روستاهای کردستان

خبرگزاری فارس: کارشناس امور مشارکت‌های کتابخانه‌های عمومی کردستان از فعالیت 35 باب کتابخانه عمومی مشارکتی در سطح روستاهای استان خبر داد.

فعالیت 35 باب کتابخانه عمومی در روستاهای کردستان
ماجد رموزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: کردستان در بحث راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی یکی از استان‌های پیشتاز کشور است.
به گفته وی، این 35 کتابخانه مشارکتی روستایی به ترتیب در شهرستان‌های سنندج، سقز، بیجار،کامیاران مریوان و دیواندره فعالیت می‌کنند.
کارشناس امور مشارکت‌های کتابخانه‌های عمومی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 4 هزار نفر عضو فعال در این کتابخانه‌های روستایی عضویت دارند، تصریح کرد: 20 هزار عنوان کتاب نیز در این کتابخانه‌ها موجود است.
به گفته رموزی، بیش از 40 درصد جمعیت استان در روستاهای ساکن هستند و با راه‌اندازی این تعداد کتابخانه‌ها که با همکاری و تعامل روستاییان، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی راه‌اندازی شده است 10 درصد از جمعیت روستایی زیر پوشش قرار می‌گیرند.

* راه‌اندازی 40 باب کتابخانه عمومی مشارکتی در روستاهای کردستان
وی از راه‌اندازی 40 باب کتابخانه عمومی مشارکتی دیگر در روستاهای استان تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: 25 باب از این کتابخانه‌ها در شهرستان قروه راه اندازی می‌شود.
کارشناس امور مشارکت‌های کتابخانه‌های عمومی کردستان به اهداف راه‌اندازی این کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: افزایش دسترسی مردم روستا به کتاب و کتابخانه به منظور نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح فرهنگی روستاییان از مهم‌ترین اهداف ایجاد این کتابخانه‌های در سطح روستاهای استان است.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته با وجود 9 کتابخانه عمومی نهادی در سطح استان تنها 3/1 درصد جمعیت روستایی زیر پوشش قرار گرفته بودند که با راه‌اندازی این تعداد کتابخانه‌ مشارکتی این میزان به 10 درصد رسیده است.
رموزی در پایان افزود: کتابخانه‌ها نیازمند همکاری و پشتیبانی بیشتر سایر دستگاه‌ها هستند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول