اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

بدهی 3.7 میلیارد ریالی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: سهم کتابخانه‌های این استان از درآمد سال‌جاری شهرداری‌ها 5 میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون یک میلیارد و 270 میلیون ریال آن پرداخت شده است.

بدهی 3.7 میلیارد ریالی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری
بهرام داودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با تأکید بر ضرورت پرداخت سهم کتابخانه‌های عمومی این استان از سوی شهرداری‌ها، اظهار داشت: با توجه به ضرورت التزام شهرداری‎ها نسبت به پرداخت بدهی کتابخانه‌های عمومی تاکنون شهرداری‌‌ها نیم درصد سهم کتابخانه‌های استان را از درآمدهای خود به طور کامل پرداخت نکرده‌اند.
وی افزود: برهمین اساس لازم است تا شهرداری‌ها هرچه سریعتر بدهی‌های معوقه کتابخانه‌های عمومی استان را پرداخت کنند.
داودی سهم کتابخانه‌های استان‌ از درآمدهای سال گذشته شهرداری‌ها را 3 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون 2 میلیارد و 30 میلیون ریال از این میزان بدهی به کتابخانه‌های استان پرداخت شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: سهم کتابخانه‌های این استان از درآمد سال‌جاری شهرداری‌ها 5 میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون یک میلیارد و 270 میلیون ریال آن پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه از سال 86 تا پایان سال 89 تنها دو درصد از سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: در سال 89 با پیگیری مستمر استاندار این استان این میزان به 45 درصد افزایش یافته است.
داودی افزایش تعداد اعضای کتابخانه‌های این استان را از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره‌کل اعلام کرد و گفت: بر اساس نهضت سند مطالعه مفید در افق 1404 باید 35 درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه‌ها باشند که در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش کارشناسان کتابخانه شهید جعفر زاده سامان در حال تخریب است، تصریح کرد: باید تصمیمات لازم برای نقل مکان موقت این کتابخانه به نقطه دیگری از شهر اتخاذ شود.
داودی بر ضرورت افزایش ساعت مطالعه مفید در استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر نهضت مطالعه مفید در شهرستان‌های فارسان و بروجن تشکیل شده است که به زودی در دیگر شهرستان‌های استان نیز راه‌اندازی خواهد شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول