اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور خبر داد:

بوشهر میزبان جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی استان‌های جنوبی

خبرگزاری فارس: دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور گفت: جشنواره منطقه‌ای قصه گویی استان‌های جنوبی اواخر آبان در بوشهر برگزار می‌شود.

بوشهر میزبان جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی استان‌های جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مرتضی حیدری ظهر امروز در جمع مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای توانایی و قابلیت زیادی در زمینه قصه‌گویی است.
وی بیان داشت: به دلیل توانمندی‌ها و قابلیت‌های فوق العاده و ابتکارات و خلاقیت مربیان استان بوشهر بعد از این مرحله از جشنواره قرار است که جشنواره منطقه‌ای استان‌های جنوبی شامل بوشهر، خوزستان، هرمزگان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و فارس در اواخر آبان ماه در بوشهر برگزار شود.
دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور افزود: در این جشنواره قصه‌هایی با موضوعات مختلف، دفاع مقدس، زندگانی چهار بانوی بزرگ اسلام (س) و آزاد ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در این جشنواره ضمن شناسایی و معرفی نویسندگان و ناشران برگزیده استان‌های جنوبی کشور، این عزیزان مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
حیدری با بیان اهمیت قصه‌گویی گفت: با توجه به تاثیرات مثبتی که قصه بر کودکان دارد، ترویج این فرهنگ از اهداف اصلی کانون است.
وی افزود: تکنولوژی ارتباطات جامعه امروز به سمتی پیش می‌رود که قصه گویی را از تاثیرگذاری فرهنگی خارج می‌کند، به همین دلیل است که کانون پرورش فکری با آموزش و تشویق مربیان خود درصدد است با بهترین شیوه و با کمترین تنش و آزار، شخصیت کودکان را شکل دهد.
مدیر هماهنگی امور استان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه نخستین قصه‌گو خداست، اظهار داشت: این کانون درصدد است که بار دیگر ارزش حیاتی قصه و قصه گویی را در جامعه ترویج کند.
وی با اشاره به اینکه قصه گویی تاریخی دیرینه دارد و همزاد انسان است، اضافه کرد: وظیفه کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنند غبارزدایی از روی فعالیت‌ها و عملکرد و برخی از شیوه‌های نابی است که روبه فراموشی هستند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: امسال جشنواره قصه گویی با حضور 38 قصه‌گو از سراسر استان در دو حوزه برازجان و کاکی برگزار شد که در پایان هفت قصه‌گو در بخش مربیان و چهار قصه‌گو در بخش آزاد از شهرهای خورموج، اهرم، بوشهر، گناوه و دیلم موفق شدند به مرحله استانی راه یافته که در چهاردهمین جشنواره قصه‌گویی استانی به رقابت می‌پردازند.
زکیه امیر‌پور ضمن ابراز رضایت از حضور فعال مربیان کانون افزود: مربیان استان دارای توانمندی‌های فراوانی در زمینه قصه‌گویی هستند که لازم است این فعالیت به طور جدی در مراکز فرهنگی هنری استان برای مخاطبان کودک و نوجوان ارائه شود.
وی در پایان اظهار داشت: قصه‌گویی ابزاری است که مربی می‌تواند با مهارت و هنرمندی خاصی پیام‌های تربیتی را در ذهن کودکان القا کند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول