اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون استان اردبیل:

21 شهر اردبیل کانون پرورش فکری دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: به غیر از دو شهر سرعین و آبی‌بیگلو تمام شهرهای استان اردبیل دارای مراکز فرهنگی – هنری کانون هستند.

21 شهر اردبیل کانون پرورش فکری دارد
ناهید اللهوردیزده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: هم اکنون در استان اردبیل 21 مرکز ثابت کانون و پنج مرکز سیار داریم که در کنار آن دو کتابخانه پستی نیز برای کودکان و نوجوانان ارائه خدمات می‌کنند.
وی با بیان اینکه بیش از 20 هزار نفر از کودکان و نوجوانان استان اردبیل زیر پوشش برنامه‌های کانون قرار دارند، افزود: رایزنی‌های لازم برای دایر شدن مرکز فرهنگی – هنری کانون در شهر گردشگری سرعین آغاز شده و مسئولان استانی و کشوری نیز قول داده‌اند که در این شهر توریستی با جمعیت بالای حضور گردشگران و مسافران و سرگرم کردن کودکان به عنوان قطب فرهنگی کانون پرورش کودکان و نوجوانان دایر شود.
اللهوردیزده بیان داشت: در کنار این اقدامات در آینده‌ای نزدیک در شهر آبی‌بیگلو نیز قرار است مرکز فرهنگی – هنری و یا مجموعه‌ای به شکل اردوگاه در این منطقه بکر و با جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد دایر شود تا بتوانیم کودکان و نوجوانان را در این مناطق جذب فعالیت‌های فرهنگی و هنری کنیم.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه در تمام مراکز استان در 40 عنوان فعالیت و برنامه فرهنگی، هنری و تربیتی اجرا می‌شود، اظهار داشت: ما در مراکز خود برای کودکان فعالیت‌هایی چون کتابخوانی، کارگاه‌های مختلف هنری، ادبی، قصه‌گویی، شعر‌خوانی، آفرینش‌های نو و خلاقانه، بازی و سرگرمی داریم.
اللهوردیزده پرورش استعدادها را رویکرد کانون اعلام کرد و افزود: اگر در آموزش و پرورش بحث آموزش به عنوان جدی‌ترین مباحث مطرح می‌شود در کانون نیز بحث پرورش استعدادها در اولویت و محور کارها قرار دارد چرا که معتقدیم کودک مستعد و خلاق می‌تواند آینده این کشور را در تمام زمینه‌ها به خودکفایی و استقلال واقعی سوق دهد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل یادآور شد: ما برای کودکان و نوجوانان در سنین مختلف برنامه و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و پرورشی در نظر گرفتیم تا مطابق با آن بتوانند استعدادها و توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانند.
وی در ادامه سخنان خود هرگونه رفتار منفعلانه پدران و مادران را در مسیری خلاف اهداف کانون توصیف کرد و بیان داشت: کودکان ما به رشد و بالندگی واقعی نمی‌رسند مگر آن که نگاه ما به مسایل مختلف تغییر کرده و این نگرش‌ها با پشتوانه فرهنگی و مباحث دینی و معرفتی و باور پذیری بسیار بالا انجام شود.
اللهوردیزده در ادامه سخنان خود به استراتژی مهندسی فرهنگی در نظام اسلامی و نگرش مستمر به تقویت و توسعه این مبانی اشاره کرد و افزود: بدون نگرش فرهنگی امکان رشد برای کودکان و نوجوانان وجود ندارد و ما معتقدیم فعالیت چهره به چهره و فرد به فرد با هدایت مربیان و والدین می‌تواند کودکان را به شایستگی‌های ترسیم شده و دستیابی به آنها سوق دهد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار فارس همراهی اولیا را در کانون برای یادگیری زبان کودکانه و رفتار مناسب یادآور شد و بیان داشت: در تربیت کودکان تقویت مهارت کلامی کاری لازم و ضروری است و والدین می‌توانند در مسیر رشد و بالندگی استعدادها خود را به این مهارت‌ها مجهز کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول