اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا؛

شهرکرد میزبان کنگره ملی داروهای گیاهی می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: نخستین کنگره ملی داروهای گیاهی فردا 27 مهرماه جاری در شهرکرد برگزار می‎شود.

شهرکرد میزبان کنگره ملی داروهای گیاهی می‎شود
علیرضا گلشنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: از بدو خلقت، بیماری و درد، امری جدایی ناپذیر در زندگی بشر  بوده و همواره بدنبال یافتن درمان بیماری‌ها به جستجو در طبیعت پرداخته است و با الهام ازحیوانات، تجربه و مشاهده، گیاه نخستین وسیله‌ای بود که برای زدودن آلام و بیماری‌ها بکار برد.
وی افزود: به‌تدریج با شناخت گیاهان دارویی مختلف به شفابخشی و اثرات درمانی این گیاهان پی برد و به منظور پیشگیری و درمان بیماری‌ها از آنها استفاده کرد.
گلشنی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود این پتانسیل نهفته در طبیعت و تنوع اقلیمی در کشور ما ایران و گسترش جهانی استفاده از داروهای گیاهی لازم و ضروری است از این پوشش بسیار متنوع و غنی استفاده اصولی به‌عمل آید که نه تنها از این راه نیاز دارویی کشور تامین می‎شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با بیان اینکه گیاهان دارویی از ارزش و اهمیت خاصی در تأمین بهداشت و سلامتی جوامع برخوردار است، گفت: از نقطه نظر تاریخی، گیاهان اهمیت فراوانی در توسعه جوامع داشته‌اند و تحقیقات وسیعی برای یافتن فرآورده‌ها ومواد طبیعی دارویی گیاهی در طول تاریخ انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: این در حالیست که تنها کمتر از 10 درصد از مجموع 250 هزار گونه گیاهی جهان برای بیش از یک عملکرد زیست شناختی، شناسایی و مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
گلشنی با بیان اینکه پتانسیل تولید داروهای گیاهی در طبیعت بسیار بالاست، ادامه داد: در حال حاضر 25 درصد از داروهای موجود، منشأ گیاهی دارند و 12 درصد داروها نیز از منابع میکروبی ساخته شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: گرایش عمومی جامعه به استفاده از داروها و درمان‌های گیاهی و به‌طور کلی فرآورده‌های طبیعی به‌ویژه در طی سال‌های اخیر روبه افزایش بوده و مهم‌ترین علل آن، اثبات اثرات مخرب و جانبی داروهای شیمیایی از یک طرف و ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی که کره زمین را تهدید می‌کند از سوی دیگر بوده است.
نخستین کنگره ملی داروهای گیاهی فردا 27 مهرماه جاری به مدت دو روز در شهرکرد برگزار می‎شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول