اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح فلور؛

گونه‌های گیاهی چهارمحال‌و‌بختیاری گردآوری می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: اطلاعات علمی یک‌هزار و 300 گونه گیاهی این استان در یک مجموعه مدون گردآوری، چاپ و انتشار می‎یابد.

گونه‌های گیاهی چهارمحال‌و‌بختیاری گردآوری می‎شود
عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این کتاب به صورت مصور رنگی با معرفی گیاهان دارویی، شناسایی گونه‌های دارویی و خصوصیات اکولوژی و مکان یافت گیاهان دارویی در این استان تهیه می‌شود.
وی افزود: تحقیقات طرح به صورت کامل تهیه و طرح در مرحله چاپ و تکثیر است.
ابراهیمی با بیان اینکه این استان از نظر تنوع ژنتیکی در گیاهان دارویی در بین استان‌ها رتبه خوبی را داراست، گفت: این استان از نظر تنوع گیاهان دارویی در سطح کشور دارای جایگاه خوبی است و ظرفیت تولید گیاهان دارویی در استان با توجه به شرایط آب و هوایی وجود دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری افزود: بلوط، زبان‌گنجشک، گلابی وحشی، چنار، زالزالک، داغله، پسته وحشی، گز، بید، ناروند، سنجد، نسترن وحشی و زرشک از مهم‌ترین گیاهان جنگلی این استان به شمار می‌روند.
ابراهیمی به مهم‌ترین گونه‌های مرتعی این استان اشاره کرد و گفت: این گیاهان شامل گون‌ها، کنگر، بومادران، جو پیازدار، انواع جارو، خارشتر و اسپند است.
وی با بیان اینکه این استان از نظر تنوع گونه‌های گیاهی یکی از استان‌های بزرگ کشور به شمار می‌رود، افزود: این استان گونه‌های منحصر به فردی در پرورش گیاهان طبیعی و دارویی دارد.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: پونه کوهی، گل‌آغا، بزگوش، ریواس، یونجه، کنگر، خارشتر، مرزه کوهی و چایی علفی از جمله گیاهان خوراکی و دارویی این منطقه که در فصل بهار به صورت خودرو در دانه‌های سهند و مناطق کوهستانی منطقه رشد می‌کند.
وی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های جهانی بسیاری است، افزود: وجود کوه‌های بکر با اکوسیستم منحصر به فرد، تالاب‌های بی نظیر، آبشارهای دیدنی، جنگل‌های انبوه و مناطق حفاظت شده از جمله شرایطی است که این استان را بسیار متمایز کرده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول