اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته خوشنویسی؛

نمایشگاه آثار خوشنویسی در ارگ گوگد برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته خوشنویسی نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان خمین، خوانسار و گلپایگان در ارگ گوگد برگزار شد.

نمایشگاه آثار خوشنویسی در ارگ گوگد برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، پیش‌ازظهر امروز نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمندان خمین، خوانسار و گلپایگان در ارگ گوگد توسط امام جمعه و فرماندار و مسئولان این شهرستان افتتاح شد.
مسئول انجمن خوشنویسان گلپایگان در حاشیه برپایی این نمایشگاه بیان داشت: انجمن خوشنویسان گلپایگان از سال 1382 تاسیس شده است و تاکنون بیش از 600 هنرجو موفق به اخذ مدرک رسمی از انجمن خوشنویسان ایران از دوره مقدماتی تا ممتاز شده‌اند.
مهین امینی در ادامه به بیان همکاری هنرمندان خوشنویس سه شهرستان خمین، گلپایگان و خوانسار پرداخت و گفت: در سال گذشته همایش کتابت اشعار امام خمینی(ره) با هنرمندان خوشنویس این سه شهرستان برگزار شد و همچنین در ماه رمضان امسال با همکاری هنرمندان این سه شهرستان، کتابت قرآن کریم در یک روز صورت گرفت.  
وی افزود: به همت انجمن خوشنویسان گلپایگان، این سومین نمایشگاه مشترک شهرستان‌های خمین، خوانسار و گلپایگان است و 15 هنرمند آقا و خانم از این سه شهرستان آثار خوشنویسی خود را ارائه کرده‌اند.
مسئول انجمن خوشنویسان گلپایگان تصریح کرد: در این نمایشگاه 50 اثر خوشنویسی در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ مزین به اثر تذهیب در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارتباط و تعامل هر چه بیشتر هنرمندان این سه شهرستان با یکدیگر اعلام کرد و گفت: در این نمایشگاه مردم با هنر خوشنویسی و نقش و کاربرد آن در توسعه فرهنگ آشنا می‌شوند.
 امینی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه افزایش غنای معنوی و فرهنگی شهرستان و معرفی دستاوردها و آموزش هنرها و فنون مرتبط با خوشنویسی است. 
مسئول انجمن خوشنویسان گلپایگان تصریح کرد: این نمایشگاه به مناسبت هفته خوشنویسی و به مدت 10 روز، صبح و عصر در مجموعه فرهنگی تاریخی ارگ گوگد گلپایگان آماده بازدید علاقه‌مندان است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول