اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گنبدکاووس؛

خوشنویسی قرآن به خط احرام رونمایی شد

خبرگزاری فارس: خوشنویسی قرآن کریم به خط احرام اثر استاد فریدون حاجی‌زاده آزاد در گنبدکاووس رونمایی شد.

خوشنویسی قرآن به خط احرام رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مراسم افتتاح نمایشگاه آثار استاد خوشنویس فریدون حاجی‌زاده با حضور معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گنبدکاووس و مدیران و جمعی از هنردوستان گنبدی عصر امروز در سالن فرهنگ و ارشاد شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.
معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در مراسم افتتاح نمایشگاه خط احرام ضمن قدردانی از زحمات پدیدآورنده این آثار ارزشمند، بر استقبال از آثار این هنرمند خطاط توسط مردم شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد.
صفرعلی اخلی اظهار داشت: زمانی می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم که به معنای واقعی عامل به قرآن باشیم و این کتاب روح‌بخش را به عنوان سرلوحه زندگی‌مان قرار دهیم.
وی با ابراز خرسندی از تعامل و وفاق حاکم در بین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی، آنان را به تلاش و همکاری بیشتر در زمینه کسب معرفت و انتقال معرفت نسبت به آموزه‌های دینی و قرآنی فرا خواند.
محمدرضا داورزنی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس گفت: خط احرام، ابداعی استاد حاجی زاده است که کار ثبت آن بنام شهرستان گنبدکاووس در سال 89 انجام شده است.
گودرز نجفی از هنرمندان گنبدی و دوست استاد در معرفی خط احرام گفت: این خط پیوند حکمت و زیبایی است.
وی با اشاره‌ای کوتاه به زندگی و نحوه خلق آثار استاد، نگارش خط احرام را یک تحول در عرصه خوشنویسی و دارای ارزش بی بدیل معنوی دانست که دارای برخی امتیازات و مشخصات زیبایی شناسانه معنوی است.
حاجی زاده مبدع خط احرام نیز به معرفی برخی از جنبه‌ها و مختصات ابداع خود در عرصه خوشنویسی  پرداخت وی افزود: در حال حاضر ساکن مشهد است اما همچنان به شهرستان گنبدکاووس علاقه دارد.
در این مراسم گروه موسیقی ایران زمین نیز با نواختن موسیقی سنتی به هنرنمایی پرداختند که با استقبال حاضرین مواجه شد.
نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد حاجی زاده در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده استقبال از بازدیدکنندگان استان است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول