اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل خشکسالی‌های پیاپی؛

کشاورزی خراسان رضوی آسیب‌پذیر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تحقیقات هواشناسی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به دلیل وقوع خشکسالی‌های پیاپی سال‌های اخیر، کشاورزی در این استان آسیب‌پذیر شده است.

کشاورزی خراسان رضوی آسیب‌پذیر شده است
محمدجواد احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: به دلیل وقوع خشکسالی‌های پیاپی سال‌های اخیر، کشاورزی در این استان آسیب‌پذیر شده و در حال حاضر نیز وضعیت به همین منوال است.
وی با اشاره به وضعیت نامطلوب بارندگی در خراسان رضوی به تبع کل کشور افزود: هم اکنون شاهد کاهش 29 درصدی میزان بارندگی‌ها نسبت به سال‌های گذشته در استان هستیم.
رئیس اداره تحقیقات هواشناسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: با این حال این میزان بارندگی در نقاط مختلف استان دارای تغییراتی است.
وی با بیان اینکه از حدود 13 سال پیش تاکنون خشکسالی استان را به طور جدی فراگرفته است، افزود: طبق اطلاعات موجود در زمینه‌های هواشناسی، وضعیت امسال از این لحاظ عادی است.
احمدیان با تأکید بر اینکه مراتع خراسان رضوی مواجه با فقر شدید هستند، اعلام کرد: این امر به معنای آسیب‌پذیر شدن مراتع و اراضی کشاورزی در سطح این استان است.
وی یادآور شد: همچنین این مشکل در کوتاه مدت به هیچ وجه قابل جبران نیست.
رئیس اداره تحقیقات هواشناسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: باوجود معمولی‌ بودن شرایطی دمایی در سال جاری، با این حال دما افزایش پیدا کرده و به تبع آن خشکسالی‌ها نیز تداوم دارد.
وی تصریح کرد: وضعیت تغییر اقلیم، شرایط کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است.
احمدیان اظهار داشت: طی دهه گذشته 10 درصد از بارندگی‌های این استان کاهش پیدا کرده است.
وی با تأکید بر اینکه باید در استفاده صحیح از آب استحصالی در خراسان رضوی تلاش مضاعفی انجام داد، گفت: در همین راستا اقداماتی نیز صورت پذیرفته است.
رئیس اداره تحقیقات هواشناسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: همچنین در طول دهه اخیر سه درجه سانتی‌گراد به دمای منطقه افزوده شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول