اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان مطرح کرد:

عدم استقبال از مجوزدار کردن چاه‌های کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه آن گونه که انتظار می‌رفت از طرح ثبت نام برای صدور مجوز چاه‌های کشاورزی در استان استقبال نشده است، از اتمام مهلت ثبت نام دریافت مجوز حلقه چاه‌های کشاورزی تا پایان آبان ماه خبر داد.

عدم استقبال از مجوزدار کردن چاه‌های کشاورزی
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جعفر زبرراهی در جمع خبرنگاران گفت: با وجود 4 هزار و 500 حلقه چاه در استان که مشمول قانون دریافت مجوز هستند در طول مدت اعلام شده برای دریافت مجوز تنها 439 حلقه چاه اقدام شده است.
وی با بیان اینکه این میزان آمار بسیار کم و دور از انتظار بود افزود: با اطلاع رسانی که از طریق صدا و سیما و دیگر نهادها شده بود گمان می‌کردیم طی مدت اعلام شده که  از تاریخ یک شهریورماه سال جاری و به مدت سه ماه بود، این طرح بیشتر از این مورد استقبال قرار گیرد.
زبرراهی روند ثبت نام برای اخذ مجوز حلقه چاه در هرمزگان را دور از انتظار توصیف و این امر را به زمان کاشت و برداشت کشاورزان در مدت یاد شده نسبت داد.
وی خاطرنشان کرد: در هرمزگان بر خلاف سایر مناطق کشور اکنون زمان زراعت است و کشاورزان به دلیل داشتن مشغله کاری نمی‌توانسته‌اند اقدام به ثبت نام برای دریافت مجوز کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان تاکید کرد: چنانچه مهلت ثبت نام تمام شود دیگر کشاورزان قادر به ثبت نام و دریافت مجوز قانونی برای چاه‌ها نیستند و این امر سبب بروز مشکلاتی برای روستاییان دارای چاه بدون مجوز خواهد شد.
وی با بیان اینکه تنها 40 روز به پایان زمان ثبت نام مانده، از تمامی کشاورزان که دارای حلقه چاه بدون مجوز هستند خواست تا هر چه سریع‌تر برای طی کردن مراحل قانونی و دریافت مجوز اقدام کنند.
زبرراهی همچنین با اشاره به همکاری آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در طرح آبیاری تحت فشار گفت: هرمزگان از نظر توسعه آبیاری تحت فشار جایگاه برتر کشور را دارد.
این مقام مسئول افزایش روز افزون مصرف آب در کشاورزی را بالا رفتن میزان کشت زراعی دانست و افزود: آبیاری تحت فشار سبب شد وضعیت کشاورزی در دشت شمیل و نیان روند رو به مثبتی پیدا کند.
به گفته وی برای کنترل مصرف آب باید از کنتورهای هوشمند استفاده کرد.
زبرراهی افزود: طرح خرید 950 تابلو برق برای برقی کردن چاه‌ها و نصب کنتور هوشمند برای ملزم سازی کشاورزان به اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار نیز در دست است.
وی با بیان اینکه کنتور هوشمند دارای مزیت‌هایی است، ابراز داشت: چنانچه کشاورز بیشتر از سهم خود از آب استفاده کند کنتور هوشمند به طور خودکار سبب قطع جریان برق شده و دیگر کشاورز نمی‌تواند تا نوبت بعدی از آب استفاده کند.
وی همچنین از برقی شدن 25 درصد از 20 هزار حلقه چاه موجود در هرمزگان خبر داد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول