اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی:

4 درصد ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی شماره‌گذاری شده است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: از سال 86 تاکنون تنها حدود چهار درصد ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی کشور شماره‌گذاری شده است.

4 درصد ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی شماره‌گذاری شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین صنوبری ظهر امروز در نخستین جلسه شورای منطقه‌ای مکانیزاسیون کشاورزی کشور اظهار داشت: این میزان حدود 17هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی را شامل می‌شود.
وی با تأکید بر این مطلب که باید تعداد بیشتری از ماشین‌آلات کشاورزی به صورت مستمر پلاک‌گذاری شود، افزود: این اقدام در راستای تجهیز ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی و تبدیل آنها به دستگاه‌های جدید و نو صورت می‌پذیرد.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تشکیل نخستین نشست شورای مرکزی مکانیزاسیون کشور تصریح کرد: توزیع سوخت و طرح خاک‌ورزی حفاظتی، اعتبارات سال جاری، پلاک‌گذاری ماشین‌های کشاورزی و بحث و بررسی در رابطه با اقدامات لازم در برنامه پنجم توسعه از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این جلسه است.
وی تأکید کرد: در همین راستا موضوعاتی مانند فرآیند صدور دفترچه مالکیت ماشین‌های کشاورزی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
صنوبری با بیان اینکه مکانیزاسیون دام و آبزیان نیز از دیگر موضوعات قابل بحث در این نوع نشست‌ها است، افزود: بررسی نقش و جایگاه مکانیزاسیون در طرح جامع حفاظتی و مقوله مهم برچسب انرژی در ماشین‌های کشاورزی نیز از اولویت‌های کاری مسئولان در این مرکز است.
وی یادآور شد: در این نشست راه‌کارهای مناسب و فرآیند بهینه برای تسهیل در پلاک‌گذاری ماشین‌های کشاورزی ارائه می‌شود.
رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با مهم دانستن موضوع ماشین‌آلات کشاورزی برای کشاورزان، ابراز داشت: به همین منظور دولت نیز توجه خوبی به این موضوع دارد.
همچنین در این نشست‌ معاون بهبود تولیدات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز با اشاره به وضعیت مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی در این استان، اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 300 واحد سازنده ماشین‌آلات ویژه کشاورزی در اقصی نقاط خراسان رضوی وجود دارد.
ساربان با تأکید این مطلب که خراسان رضوی قابلیت استاندارد‌سازی ادوات کشاورزی و همچنین ارزیابی این محصولات را دارد، خاطرنشان کرد: این استان در زمینه طرح‌های ابتکاری در زمینه ادوات کشاورزی در سطح کشور رکورددار است.
وی بیان داشت: هم اکنون از میزان تولیدات ادوات کشاورزی در خراسان رضوی، 40 درصد به سایر استان‌ها، 20 درصد به کشورهای هم جوار و مابقی در خود استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول