اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی سمنان خبر داد:

ایجاد شغل در بخش کشاورزی سمنان تا 2 برابر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با افزایش سطح زیرکشت در استان، ایجاد شغل مستقیم در بخش کشاورزی بیش از 33 درصد افزایش خواهد یافت و ایجاد شغل غیرمستقیم نیز به بیش از دو برابر میزان فعلی خواهد رسید.

ایجاد شغل در بخش کشاورزی سمنان تا 2 برابر
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمجید موسوی عصر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در این زمینه اظهار داشت: طرح انتقال آب به استان می‏تواند تحولی اساسی در بخش کشاورزی به وجود بیاورد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان داشت: اجرایی شدن طرح انتقال آب به استان یکی از طرح‏های ماندگار برای استان خواهد بود و می‏تواند تحولی اساسی در بخش کشاورزی به وجود بیاورد.
موسوی با اشاره به طرح انتقال آب دریای خزر بیان داشت: با اجرای موفق این طرح، سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی استان سمنان به بیش از دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد و می‏توان جمعیت تا بیش از یک میلیون نفر را در استان اسکان داد.
وی افزود: با افزایش سطح زیرکشت در استان، ایجاد شغل مستقیم در بخش کشاورزی بیش از 33 درصد افزایش خواهد یافت و ایجاد شغل غیرمستقیم نیز به بیش از دو برابر میزان فعلی خواهد رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به کمبود آب در بخش‏های شرب، صنعتی و کشاورزی این استان تاکید کرد: با اجرای طرح انتقال آب به استان می‏توان چشم‏انداز روشنی برای آینده استان متصور شد.
موسوی گفت: البته هر تغییری در طبیعت اثرات زیست محیطی خواهد داشت؛ در صورتی که انتقال آب دریای خزر با رعایت کلیه ضوابط و مطالعات کامل زیست محیطی و پیش‏بینی‏های لازم از جمله انتقال آب با EC مناسب، علاوه بر اینکه اثرات مخرب نخواهد داشت بلکه برعکس به دلیل افزایش رطوبت نسبی و فضای سبز باعث لطافت هوا، جلوگیری از فرسایش خاک، جذب روان‏آب‏ها و باعث افزایش نفوذپذیری نزولات جوی شده و در نهایت اثرات مثبتی در آب و هوای استان خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح بزرگ با جذب بیشتر روان‏آب‏ها و نفوذپذیری بیشتر آب در خاک و بالارفتن رطوبت نسبی از بیابان‏زایی هم جلوگیری خواهد شد و با وجود آب مناسب و اجرای عملیات آبشویی، بخشی از اراضی بیابانی که در حال حاضر قابلیت کشت ندارد را می‏توان به اراضی قابل کشت تبدیل کرد.
موسوی اظهار داشت: با توجه به تغییر اقلیم در سطح جهان و گرم شدن دمای کره زمین، افزایش روزافزون جمعیت و به طبع نیاز به مواد غذایی بیشتر، لزوم استفاده بیشتر از آب را برای این منظور قطعی می‏کند و از طرفی با در نظر گرفتن ثابت بودن منابع آب شیرین در سطح جهان، روز به روز نیاز به آب در کشورها بیشتر می‏شود و به طور یقین در آینده موضوع آب یکی از چالش‏های اصلی بین دولت‏ها خواهد بود.
وی افزود: با استفاده از تجارب کشورهای پیشرو در استفاده بهینه از آب، بهینه‏سازی مصرف آن خصوصا در بخش کشاورزی و مصرف شهری و ... می‏توان از اثرات سوء کم‏آبی و بحران آب در آینده جلوگیری کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول