اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد:

تجهیز اراضی کشاورزی کرمان به سیستم‌های نوین آبیاری

خبرگزاری فارس: مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: 33 هزار هکتار از اراضی و باغ‌های جنوب کرمان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شد.

تجهیز اراضی کشاورزی کرمان به سیستم‌های نوین آبیاری
صمدالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: میزان منابع آبی منطقه اعم از سطحی و زیرزمینی حدود 3 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب است.
وی افزود: سالانه بر اثر استفاده ناصحیح از شیوه‌های آبیاری و ناهمواری اراضی زراعی و خاکی بیش از 60 درصد این منابع آبی هدر می‌رود.
ابراهیمی تصریح کرد: تنها راه نجات از بحران خشکسالی و بهره‌برداری صحیح از منابع آبی اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 33 هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار در جنوب کرمان اجرا و به بهره‌برداری رسیده که حدود 10 هزار هکتار آن مربوط به یک سال و نیم اخیر است.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عنوان کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، افزایش تولید در هکتار، کاهش هزینه‌های تولید از مزایای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار است.
ابراهیمی گفت: در حال حاضر کشاورزانی که تمایل به اجرای سیستم با اعتبار 85 درصد کمک بلاعوض دولت و 15 درصد مشارکت بهره‌بردار دارند، می‌توانند با مراجعه به مراکز ترویج و خدمات و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه پیگیری کرده و باغ‌ها و مزارع خود را از خطر خشکسالی نجات دهند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول