اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت ارشاد خبر داد:

برگزاری نوزدهمین دوره هفته کتاب از 22 آبان‌ ماه

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی نوزدهمین دوره هفته کتاب از 22 آبان ‌ماه امسال خبر داد.

برگزاری نوزدهمین دوره هفته کتاب از 22 آبان‌ ماه
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک بهمن دری شب گذشته در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب استان مرکزی اظهار داشت: نخستین روز از این هفته به نام قرآن، ولایت و ارزش‌های علوی نامگذاری شده که با پیام کتاب قرآن، کتاب بیداری آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته  هفته کتاب امسال با کیفیت و متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار خواهد شد، ‌تصریح کرد: وزارت ارشاد به دنبال این است که هفته کتاب امسال را با پیامی از سوی مقام معظم رهبری برگزار کند تا بیش از گذشته شاهد افزایش کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه باشیم.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تحقق پیام هر ایرانی ماهانه یک کتاب از سیاست‌های مهم وزارت ارشاد است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.
دری با بیان اینکه سرانه کتاب یکی از شاخصه‌های مورد توجه سازمان بین‌المللی در توسعه یافتگی کشورها است، گفت: فرهنگ مطالعه باید به عنوان یک اصل در بین افراد جامعه قرار گرفته و مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ کشورهایی که دارای اقتصاد بزرگ و شکوفا هستند و یا کشورهایی که دارای اقتدار سیاسی هستند باز در آستانه و یا تهدید فروپاشی قرار می‌گیرند.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: کشوری می‌تواند با همه مشکلات و موانع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مقابله کند که دارای اقتدار فرهنگی باشد.
وی ابراز داشت: یکی از شاخصه‌های مهم اقتدار فرهنگی بحث کتاب و کتابخوانی است که خوشبختانه در دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به این مهم شده است.
معاون وزارت ارشاد با اشاره به اینکه اغلب نمایشگاه‌های استانی کتاب در این دو دوره اتفاق افتاده و بیش از 70 درصد از نمایشگاه‌ها طی شش سال اخیر بر پا شده‌اند، یادآور شد: هنوز کشور تا نقطه مطلوب فاصله‌ بسیاری دارد که باید در این راستا تلاش‌ها را مضاعف کرد.
وی خاطر نشان ساخت: نمایشگاه‌های استانی به دلیل اینکه هر چیزی را که در بطن کتاب و کتابخوانی وجود دارد به نمایش می‌گذارند از اهمیت زیادی برخوردار هستند.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از توصیه‌های کلیدی و مهم رهبر معظم انقلاب بر پایی نمایشگاه‌های استانی است، اظهار کرد: نمایشگاه‌های استانی به واسطه اینکه ناشران بسیاری از سراسر کشور را در خود جای می‌دهند باید به عنوان نمایشگاه ملی در استان‌ها شناخته شوند.
دری همچنین از برپایی نمایشگاه کتاب در 18 استان کشور تا پایان سال جاری خبر داد و بیان داشت: وزارت ارشاد کیفیت ‌بخشی به محتوا و ساختار نمایشگاه‌های کتاب را به صورت جدی در دستور کار قرار داده است.
در این مراسم نمایشگاه کتاب استان مرکزی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اراک گشایش یافت.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول