اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

ترویج فرهنگ کتابخوانی به نمایشگاه کتاب محدود نمی‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی به نمایشگاه کتاب محدود نمی شود و در طول سال استمرار دارد.

ترویج فرهنگ کتابخوانی به نمایشگاه کتاب محدود نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، محمد دادی‌ نمایشگاه امسال را از لحاظ کمی و کیفی در حد مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز تلاش شد تا از کتاب به عنوان یکی از فاکتورهای مهم فعالیت‌های فرهنگی برای ایجاد جریان و موج مطالعه در جامعه بهره گرفته شود.
وی افزود: نمایشگاه‌های فرهنگی و در راس آن نمایشگاه کتاب پیوندی پایا میان اصحاب مطالعه و اقشار فرهیخته جامعه با‌ اداره کل ارشاد به عنوان متولی اصلی فرهنگ برقرار می‌کند.
دادی معطوف شدن اذهان عمومی جامعه و رسانه‌های گروهی به مقوله کتاب و مطالعه در طول برگزاری این نمایشگاه را از دستاوردهای مهم نمایشگاه کتاب تبریز عنوان کرد.
وی تاکید کرد: نمایشگاه کتاب همچنین به عنوان پل ارتباطی میان نویسنده و مخاطب می‌تواند محل تجلی و ‌بازخورد افکار و اندیشه‌ها باشد.
معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد استان، ‌استقبال مردم و به خصوص جوانان از این نمایشگاه را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این راستا فعالیت‌های تبلیغاتی مطلوبی در سطح شهر و رسانه‌ها بخصوص صدا و سیما انجام گرفته بود که استقبال چشمگیر مردم از این نمایشگاه دلیلی بر این مدعاست.
وی در ادامه با تقدیر از دستگاه‌های اجرایی همکاری کننده در برگزاری این دوره از نمایشگاه‌، گفت: هماهنگی مناسب بین دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های ذیربط سبب شد تا تعامل مناسبی بین این ارگان‌ها برقرار شود.
دادی با اشاره به رشد آماری کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه نهم افزود: سال گذشته 750 ‌ناشر در نمایشگاه، آخرین محصولات فرهنگی خود را ارائه دادند در حالی که امسال بیش از یک هزار ‌ناشر با 100 هزار عنوان کتاب حضور داشتند.
دادی در خصوص تخفیف‌های ویژه این دوره از نمایشگاه ابراز داشت: بر‌اساس هماهنگی‌های انجام شده، 40 درصد تخفیف در فروش کتب اعمال شد که 20 درصد آن توسط ناشران و 20 درصد دیگر از طریق یارانه و بن خرید بود.
وی همچنین با اشاره به‌ نمایشگاه توانمندی مطبوعات استان در کنار نمایشگاه کتاب، حضور اصحاب رسانه ‌را مطلوب و تاثیرگذار عنوان کرد. 
معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد استان گفت: به منظور پربار شدن این دوره از نمایشگاه بیش از 32 برنامه جنبی شامل راه‌اندازی غرفه پاسخگویی به شبهات دینی، مسابقه کتبی با موضوع نماز، غرفه قرآن بخوانید جایزه بگیرید ویژه کودکان، ختم قرآن کریم، برگزاری کارگاه نقاشی و خوشنویسی، پخش فیلم و انیمیشن کودکان، کارگاه آموزش خوشنویسی با خودکار، ایستگاه کاریکاتور، نمایشگاه عکس با موضوع دفاع مقدس، نمایشگاه عکس نماز و نیایش، ایستگاه نقاشی با موضوع عفاف و حجاب، نمایشگاه عکس طبیعت و تبریز قدیم برگزار شد.
وی گفت: برگزاری نشست‌های مختلف ادبی، فرهنگی، عقیدتی و مذهبی شامل سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه با موضوعات فرهنگ مطالعه، کارکردهای کتاب در عصر حاضر، شرایط و آشنایی قبل از ازدواج، اصول صحیح همسریابی، پاسخ به شبهات وهابیت، ولایت و بصیرت، حقوق زن در اسلام، راهکارهای لازم برای تحقق اهداف کشورهای اسلامی در موج بیداری اسلام، جنگ نرم و سهم استان در شعر و ادبیات دفاع مقدس از جمله دیگر برنامه‌های جنبی اجرا شده در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب بود که با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول