اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی خبر داد:

برگزاری نمایشگاه کتاب یار مهربان در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: نخستین نمایشگاه کتاب یار مهربان در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه کتاب یار مهربان در آذربایجان غربی
حجت‌السلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بسیاری از کتاب‌ها در کتابخانه‌های مدارس وجود دارد که در اجرای این طرح از کتابخانه‌ها حذف می‌شوند.
وی با بیان اینکه در قالب این نمایشگاه در طول چهار سال تمام کتابخانه مدارس تجهیز می‌شوند،‌ گفت: در قالب برگزاری نمایشگاه کتاب یار مهربان تمام کتابخانه‌های مدارس استان به صورت کامل تجهیز می‌شوند.
وی با بیان اینکه توافق‌های اولیه برای این امر انجام شده است، تصریح کرد: در این زمینه یک میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود که 500 میلیون تومان آن توسط آموزش و پرورش و 500 میلیون دیگر نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌شود.
این مسئول برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را تحقق منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کتاب‌داران کشور بر اهمیت کتاب و مطالعه تاکید فراوان داشتند که بر این اساس بر نهادها و سازمان‌های فرهنگی واجب است که به این مقوله توجه جدی داشته باشند.
کریمی در ارتباط با ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، خاطرنشان کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید کار فرهنگی تاثیرگذار انجام دهیم.
وی با بیان اینکه باید سعی شود برنامه‌های فرهنگی به صورت علمی و ریشه‌دار اجرا شوند که تاثیرگذاری آن بیشتر باشد، گفت: علاوه بر تمام اینها جشنواره بین‌المللی ترنم وحی برای نخستین بار در استان به اجرا در آمد که از نظر کیفی درسطح بالایی برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزاری نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان را از اقدامات برجسته در این زمینه دانست و افزود: در آینده برنامه‌ریزی شده تا نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نیز در استان برگزار شود.
کریمی زمان پیش‌بینی شده برای نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را اسفند ماه سال جاری اعلام کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول