اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان:

قانون استانداردسازی خدمات دولتی اجرایی نشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان با اشاره به اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه آمده که خدمات دولتی نیز باید استانداردسازی شوند، گفت: تاکنون این قانون اجرایی نشده است.

قانون استانداردسازی خدمات دولتی اجرایی نشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرتضی بیشه شامگاه گذشته در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد با بیان اینکه نظام خلقت در عین بی‌نظمی از نظم و سیستمی مشخص با استاندارد بی‌نظیر برخوردار است، اظهار داشت: اهمیت مقوله استاندارد به قدری قابل توجه است که هر انسانی از تولد تا مرگ در تمام ابعاد زندگی با استاندارد و استانداردسازی روبه‌رو است.
وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های کارآفرینان استاندارد گفت: وجود و نظارت مسئول کنترل کیفی استاندارد بر کالاهای تولیدی در کارخانه‌جات و واحدهای تولیدی را باید قدر دانست چراکه به نوعی، امنیت را در جامعه به ارمغان می‌آورد.
این کارشناس اداره استاندارد با اشاره به اینکه امروز گستره فعالیت‌های استاندارد بسیار وسیع شده و همین امر اطمینان خاطر زیادی را نسبت به گذشته برای مصرف‌کنندگان به وجود آورده است، تصریح کرد: استاندارد شناسنامه ارزشمند یک تولید کننده است.
وی افزود: در صورت نبود استاندارد ناامنی در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف به وجود می‌آمد.
بیشه بیان کرد: همچنین نبود استاندارد و تقلب در کالاهای تولیدی و وارداتی زمینه را برای بروز ناهنجاری‌ها و بیماری‌ها ایجاد می‌کرد و از این طریق ضربه‌های جبران ناپذیری به جامعه و مردم وارد می‌کرد.
وی با اشاره به اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه آمده که خدمات دولتی نیز باید استانداردسازی شوند، تصریح کرد: اما تاکنون این قانون اجرایی نشده است و ما برای داشتن نظام اداری پویا و کارآمد نیازمند استانداردسازی در حوزه خدمات دولتی هستیم و نباید رفتارهای دولتی غیر استاندارد داشته باشیم.
مدیرکل سابق استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان تاکید کرد: شعار استانداردهای بین‌المللی اعتمادسازی است که ما باید برای روز به روز برای افزایش جلب رضایت مصرف کننده از شاهراه استاندارد تلاش کنیم.
وی در پایان با گلایه از تاخیر یک ساعته مسئولان دعوت شده به این مراسم گفت: وقت‌شناسی مسئولان برای حضور در جلسات رعایت استاندارد و احترام به حقوق افراد است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول