اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان:

باید با استانداردسازی نام کالای ایرانی بلندآوازه کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان گفت: باید با رعایت بحث استاندارد و استانداردسازی، نام کالای ایرانی را در دنیا بلندآوازه کنیم.

باید با استانداردسازی نام کالای ایرانی بلندآوازه کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، منصور قلیچ‌لی شامگاه دوشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام سال جهاد اقتصادی، باید در نظر داشت که توسعه اقتصادی بدون پرداختن به کیفیت، بی‌معنا و غیرممکن خواهد بود.
وی تصریح کرد: ما معتقد هستیم استاندارد یک فرهنگ است که اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات دستگاه‌های اجرایی و تولیدی رفع شده و حرکت به سوی مطلوب که توسعه اقتصادی است تسریع خواهد شد.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان خاطرنشان کرد: حضور استاندارد به صورت فراگیر در جوامع بشری رو به پیشرفت و گسترده شدن است که متعاقب آن شاهد وارد شدن فعالیت استاندارد در زمینه‌های مختلف از جمله خدمات، رسانه، ایمنی و سلامت، اقتصاد، کیفیت، اعتمادسازی جهانی و مسئولیت‌های اجتماعی هستیم.
قلیچ‌لی با بیان شعار روز جهانی استاندارد به نام « استانداردهای بین‌المللی، اعتماد سازی جهانی » افزود: این شعار با در برداشتن این مفهوم که استانداردهای بین‌المللی قابلیت همکاری، کیفیت، ایمنی، اطمینان، کارآیی و اثربخشی را برای محصولات فراهم می‌کند به تولیدکنندگان اطمینان خاطری در راستای توانایی دستیابی به بازارهای جهانی ایمن، با آگاهی از کارکرد محصولات جهانی را می‌دهد.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان گفت: باید با رعایت بحث استاندارد و استانداردسازی، نام کالای ایرانی را در دنیا بلندآوازه کنیم.
معاون مدیریت فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان هم در این نشست خبری با بیان افزایش فعالیت‌های این اداره در شش ماهه سال 1390 در مقایسه با شش ماهه آخر سال گذشته، به پیشرفت‌های به دست آمده اشاره کرد و گفت: 40 نظارت بر کیفیت کالاهای وارداتی با رشد 21 درصد، هفت مورد صدور گواهینامه صادراتی با رشد 250 درصدی در این مدت انجام گرفته است.
محمد فرمانی، صدور تعداد 166 گواهی آسانسور با 91 درصد رشد، 392 بازدید فنی که نسبت به دوره گذشته کاهش داشت، انجام نمونه مورد آزمون که 90 درصد آن به بخش خصوصی واگذار شد، انجام 234 آزمون باسکول با 71 درصد قبولی را از دیگر اقدامات انجام گرفته در این مدت عنوان کرد.
وی آزمون نازل‌های عرضه سوخت مایع (بنزین و گازوئیل) با 96 درصد قبولی، انجام 5 هزار و 56  آزمون سایر وسایل سنجش با 98 درصد قبولی، تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار و شرکت‌های بازرسی استان با 26 تایید صلاحیت در همین مقطع، انجام 60 تایید صلاحیت مسئولان کنترل کیفیت و همچنین تشکیل انجمن صنفی مسئولان کنترل کیفی استان را بیان کرد.
معاون مدیریت فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان همچنین با اشاره به انجام طرح طاها در استان گفت: این طرح در سه بخش اصلی بازرسی از بازار، بازرسی وجود کالاهای بدون استاندارد در بازار و بررسی و بازرسی کالاهای با استاندارد فعالیت می‌کند.
فرمانی افزود: با اجرای آن به نتایجی مطلوب،از جمله کاهش چهار برابری کالای بدون نشان استاندارد توقیف شده به ازای هر واحد صنفی،کاهش میزان نوع فرآورده‌های غیراستاندارد در واحد‌های صنفی و افزایش تولید کالاهای با استاندارد در واحدهای صنفی رسیده‌ایم.
وی همچنین به ایجاد تفاهمنامه‌ای با اداره آموزش و پرورش اشاره کرد که موضوع آن،انجام امور ترویجی و آموزشی استاندارد در واحدهای آموزشی در تمام مقاطع تحصیلی در سطح استان است.
انتهای پیام،/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول