اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقیمی:

معضل اصلی روستاها نداشتن آمار است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: معضل اصلی ما در روستاها، نداشتن آمار دقیق است.

معضل اصلی روستاها نداشتن آمار است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، احمدعلی مقیمی شامگاه دوشنبه در همایش دهیاران، شهرداران، شوراهای اسلامی و بخشداران شهرستان بهشهر اظهار داشت: اگر بخواهیم در تراز بالایی قرار بگیریم نیاز به همراهی و مشارکت مردم داریم و اگر غیر این باشد دچار مشکل می‌شویم.
عضو خانه ملت اختصاص اعتبارات، اعتماد کردن و تکریم مردم را در عمل مهم دانست و خاطرنشان کرد: سهیم کردن مردم در نظارت، اجرا، تولید، محیط زیست و تصمیم‌گیری‌های کشور می‌تواند انگیزه ملت را برای همکاری با مسئولان در رفع مشکلات جامعه بالا ببرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 90 درصد کار شوراها تصدی‌گری است، اظهار داشت: دهیاران، مدیران اجرایی و شوراهای اسلامی، قانون‌گذاران کوچک در روستاها هستند.
مقیمی از اینکه بیشتر شوراها شرح وظایف خود را نمی‌دانند انتقاد کرد و گفت: راهکارهای زیادی برای تامین منابع مالی در روستاها داریم و از این منظر دهیاران و شوراهای اسلامی باید با شناسایی موقعیت‌های توسعه اقتصادی طرح و برنامه و فکر تولید کنند تا ارتقای کیفیت زندگی مردم را در پی داشته باشد.
این مسئول با بیان اینکه مشکل اصلی ما در روستاها نداشتن آمار صحیح است از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست تا به مردم در ارائه آمار درست کمک کنند. 
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست شوراها را منتخب مردم برای عمران و آبادی و کارهای اجرایی و پیام‌رسان مردم به مسئولان مربوطه توصیف و خاطرنشان کرد: هر شهر و دیاری که شورا نداشته باشد، تحقیر اجتماعی می‌شود.
آیت‌الله سید صابر جباری نادیده گرفتن خدمات مسئولان را خیانت دانست و گفت: اگر توان داریم کار کنیم و اگر غیر این است از توان شخص دیگری استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه باید به‌ گونه‌ای عمل کنید که در همه موارد خدانگر بوده و الهی بیاندیشید، به موضوع سرشماری نفوس و مسکن اشاره و اذعان داشت: در آبان ماه طرح آمارگیری نفوس و مسکن را داریم و باید آماده باشیم تا یک کار ماندگار داشته باشیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول